Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Visszahívják a gumikat is
Rengeteg balesetet okoznak manapság a tehergépkocsikról leváló gumiabroncs futófelületek, melyek az autópályák leállósávjait díszítik -jobb esetben. Ám amikor éppen előttünk szakad le egy ekkora felületű darab, na az már nem vicces. A Continental éppen ezért visszahívja több abroncsát is.

Magyarországon többször is találkozni leszakadt futófelületekkel az autópályákon, főútvonalakon. Ennek általában a túlhasználás, a rossz minőségű, futózott abroncs, vagy a túlterhelés lehet az oka. Utóbbi esetben a futófelület ki is gyulladhat, ilyenkor pedig a kamionosnak kígyózó mozgással kell leszakítania a lángoló futófelületet a gépkocsiról, ellenkező esetben ugyanis kigyulladhat az egész autó.

A leváló felületnek nagy a tömege, így könnyedén balesetet okozhat. Ha mást nem is, de az autónk alá kerülve leszaggathatja a műanyag alkatrészeket, rosszabb esetben a kerék és a doblemez közé is beszorulhat. Nem játék tehát a gumiabroncs, hiszen a saját életünkön túl másokét is veszélybe sodorhatjuk általa.

Jól tudja ezt a Continental is. Az amerikai gyártó ugyanis észrevette, hogy a 2007 és 2009 között gyártott bizonyos típusú és méretű abroncsai (pontos adatokat nem közöltek)könnyedén meghibásodhatnak. A gyári vizsgálatok azt mutatják, hogy a futófelület leválhat az abroncsról. A gumikról annyit lehet tudni, hogy szinte kizárólag tehergépjárművekre szerelték őket, ám a Ford F250 és F350-es modelljei is ezt az abroncsot kapták gyárilag.

Hogy hazánkba mennyi ilyen abroncs került, azt egyelőre nem lehet tudni, az azonban biztos, hogy a visszahívás több mint 390 ezer gumiabroncsot érint. A tulajdonosok természetesen mihamarább levélben kapnak értesítést a visszahívásról.