Magyarországon többször is találkozni leszakadt futófelületekkel az autópályákon, főútvonalakon. Ennek általában a túlhasználás, a rossz minőségű, futózott abroncs, vagy a túlterhelés lehet az oka. Utóbbi esetben a futófelület ki is gyulladhat, ilyenkor pedig a kamionosnak kígyózó mozgással kell leszakítania a lángoló futófelületet a gépkocsiról, ellenkező esetben ugyanis kigyulladhat az egész autó.
A leváló felületnek nagy a tömege, így könnyedén balesetet okozhat. Ha mást nem is, de az autónk alá kerülve leszaggathatja a műanyag alkatrészeket, rosszabb esetben a kerék és a doblemez közé is beszorulhat. Nem játék tehát a gumiabroncs, hiszen a saját életünkön túl másokét is veszélybe sodorhatjuk általa.
Jól tudja ezt a Continental is. Az amerikai gyártó ugyanis észrevette, hogy a 2007 és 2009 között gyártott bizonyos típusú és méretű abroncsai (pontos adatokat nem közöltek)könnyedén meghibásodhatnak. A gyári vizsgálatok azt mutatják, hogy a futófelület leválhat az abroncsról. A gumikról annyit lehet tudni, hogy szinte kizárólag tehergépjárművekre szerelték őket, ám a Ford F250 és F350-es modelljei is ezt az abroncsot kapták gyárilag.
Hogy hazánkba mennyi ilyen abroncs került, azt egyelőre nem lehet tudni, az azonban biztos, hogy a visszahívás több mint 390 ezer gumiabroncsot érint. A tulajdonosok természetesen mihamarább levélben kapnak értesítést a visszahívásról.