Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nehéz terepre építve
A Mercedes mérnökei újabb és újabb kihívásokra vállalkoznak. A mongol terep éppen erre adhat ideális környezetet, hiszen minden megtalálható ott, amit csak egy terepjárónak bírnia kell. A Zetros 6x6 pedig bírja.

A mongol főváros, Ulan-Bator két leghíresebb üzletemberének kívánságára készítette el a Mercedes-Benz gyár ezt a különleges „szabadidő autót". Azért is helyénvaló a kifejezés, mert a két jóbarát együtt szeret menni kirándulni, vadászgatni, vagy inkább terepezni. Az ország pedig nem rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, igaz nem is volna sok értelme a szétszórtság miatt. Egyszóval, ide a Zetros kell.

A háromtengelyes szörnyeteg valójában egy luxus lakókocsi. A hatalmas dobozban kényelmesen megfér egymás mellett a fűthető márványpadlós fürdőszoba, és a két hatalmas képernyős televízió. Egyik a hálóhelyiségben, másik pedig a társalgóban található. A hálószoba mellett egyéb nyalánkságok is megtalálható, ilyenek például a fegyverek tárolására alkalmas szekrények, az értékek megőrzésére szolgáló biztonsági széf, valamint a zuhanykabin. A szobák energiaellátásáról természetesen önműködően bekapcsoló aggregátor gondoskodik.

A teherautó -vagy minek is hívjuk- külseje éjszaka már-már karácsonyfára emlékeztetheti az embert. A tetőn lévő csomagtartón négy spotlámpa világítja körbe a járművet, kék és vörös villogók vannak a hűtőrácsba építve és szintén spotlámpákat találunk a hátsó traktusban is, bár ezeknek funkciója egyelőre még ismeretlen. Végezetül található rajta egy lift is, amely a csomagtartóra való pakolásban segíti a fáradt kirándulókat.

Ami a hajtásláncot illeti, a háromtengelyes teherautó három mechanikus differenciálmű zárral van felszerelve, amelyek nagyban segítik a járművet a hatalmas hóban és a nehéz terepeken is. A Zetros nem éppen könnyűsúlyú cirkáló, hiszen üres tömege meghaladja a huszonöt tonnát. A szinte már tanksúlyt cipelő monstrum mozgatásáról egy 7,2 literes, hathengeres erőforrás gondoskodik, melynek teljesítménye mindössze 326 lóerő, ám nyomatéka annál jelentősebb, hiszen 1300 Nm. A hajtást egy kilencsebességes, manuális sebességváltómű továbbítja a kerekekre, ám a Zetros akár hatsebességes automataváltóval is rendelhető.

A belső térről egyelőre nem közöltek képeket, ám már a külsején látszik, hogy nem éppen mindennapi járműről van szó. Valószínűleg soha sem fogunk vele találkozni élőben, hiszen itthon nem igazán vannak nehéz terepek, sem pedig akkora távolságok, amikhez ekkora autóra volna szükség.