A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mindenképpen fejlesztéseket szeretne véghez vinni a Balaton partján közlekedő vasúti vonalakon. A Balatoni Fejlesztési Tanács is hasonlóképp vélekedik, a közös cél alapjait pedig már papírra is vetették.
A tervek szerint három éven belül szeretnének olyan nyomvonalat készíteni Balatonaligától Balatonszentgyörgyig, amin a vasúti szerelvények akár százhúsz kilométeres óránkénti sebességgel is közlekedhetnek. A cél érdekében természetesen teljes egészében kicserélnék a fővonali vágányokat. A harmincas jelzésű vonal azonban nagy zajt csapna ekkora sebesség hatására, így az előzetes számítások szerint tizenhat milliárd forintos beruházási költségbe beleférne az is, hogy gondoskodjanak a vonatok által keltett zaj csökkentéséről.
Természetesen nem elég a síneket és a töltéseket felújítani, a jelzőberendezések, valamint a felsővezetékek rekonstrukciójáról is gondoskodni kell. A pályaszakasz felújítási munkálatainak keretében a jelenleg is veszélyesnek titulált szintbeli kereszteződéseket pedig aluljárókkal váltanák ki, így a gépjárművel történő közlekedés sebessége is javulna, nem alakulnának ki számottevő torlódások.
A Balaton körüli vasúti pályán alkalmazandó fejlesztésekről komplett tanulmány van készülőben. Rengeteg felmerülő kérdést kell megválaszolniuk a fejlesztőknek a vágányfejlesztéssel kapcsolatban. Ilyen például, hogy miként lehetne kétvágányúsítani a vonalakat, hol kellene új megállóhelyeket létesíteni, valamint az, hogy a P+R parkolók kialakításával milyen arányban változhatna a vasúti közlekedés aránya.