Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Gyorsabban a Balatonra
A balatoni turizmus hanyatlásnak indult, az eddig hazánkba érkezett turisták túlnyomó része inkább a tengerpartokat választja, mint hazánk legnagyobb tavának partjait. Nemcsak a drágaság, hanem az infrastruktúra hiánya is befolyásoló tényező lehet, ezért a helyzeten változtatni kell.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mindenképpen fejlesztéseket szeretne véghez vinni a Balaton partján közlekedő vasúti vonalakon. A Balatoni Fejlesztési Tanács is hasonlóképp vélekedik, a közös cél alapjait pedig már papírra is vetették.

A tervek szerint három éven belül szeretnének olyan nyomvonalat készíteni Balatonaligától Balatonszentgyörgyig, amin a vasúti szerelvények akár százhúsz kilométeres óránkénti sebességgel is közlekedhetnek. A cél érdekében természetesen teljes egészében kicserélnék a fővonali vágányokat. A harmincas jelzésű vonal azonban nagy zajt csapna ekkora sebesség hatására, így az előzetes számítások szerint tizenhat milliárd forintos beruházási költségbe beleférne az is, hogy gondoskodjanak a vonatok által keltett zaj csökkentéséről.

Természetesen nem elég a síneket és a töltéseket felújítani, a jelzőberendezések, valamint a felsővezetékek rekonstrukciójáról is gondoskodni kell. A pályaszakasz felújítási munkálatainak keretében a jelenleg is veszélyesnek titulált szintbeli kereszteződéseket pedig aluljárókkal váltanák ki, így a gépjárművel történő közlekedés sebessége is javulna, nem alakulnának ki számottevő torlódások.

A Balaton körüli vasúti pályán alkalmazandó fejlesztésekről komplett tanulmány van készülőben. Rengeteg felmerülő kérdést kell megválaszolniuk a fejlesztőknek a vágányfejlesztéssel kapcsolatban. Ilyen például, hogy miként lehetne kétvágányúsítani a vonalakat, hol kellene új megállóhelyeket létesíteni, valamint az, hogy a P+R parkolók kialakításával milyen arányban változhatna a vasúti közlekedés aránya.