Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Európa megpróbálja
A március 28-án ismertetett Európai Uniós energiastratégia drasztikus mértékben csökkentené a kontinens energiafüggőségét a kőolajtól, és a szén-dioxid kibocsátást is hatvan százalékkal csökkentené negyven éven belül.

A Brüsszelben elhangzott átfogó közlekedési stratégia nagymértékben csökkentené a kőolaj importfüggőségét az unióra vetítve. Sim Kallas közlekedési biztos azt szeretné elérni, hogy 2050-től ne közlekedhessen a városokban a jelenleginél több, fosszilis üzemanyaggal működő gépjármű. A légi közlekedésben is változtatásokat kíván bevezetni, mégpedig olyan irányban, hogy a repülők a lényegesen kisebb szén-dioxid kibocsátással járó, fenntartható üzemanyagok negyven százalékos felhasználási részarányával repüljenek. A hajózás is hasonló cipőben jár, itt negyven százalékos kibocsátás csökkenést kíván elérni.

A közlekedési biztos szerint a bemutatott tervek egy versenyképes közlekedési ágazat irányvonalának felelnek meg, melyek lehetőséget adnak a kibocsátás csökkentésére, valamint a közlekedés rugalmasabbá tételére. A közepes távolságú áru-, és személyszállítás ötven százalékát a jövőben vasúton és vízen kell majd megoldani. Természetesen nem szeretnék háttérbe szorítani a mobilitást sem, ám Kallas szerint a jelenlegi állapotok már nem helyénvalók. A kőolajfüggőséget a hatékonyság és a mobilitás jelenlegi helyzetének veszélyeztetése nélkül is fel lehet számolni, ráadásul ez a gazdaság számára is előnyöket teremthet.

A közlekedési rendszerek versenyképességének fenntartása minden szempontból szükséges. Az emberek életminőségében bekövetkező javulás, valamint a gazdasági növekedés mind-mind Európa fontos világgazdasági helyzetét erősíti.

Több világszervezet, köztük a Greenpeace is bírálta a terveket, hiszen szerintük az Európai Bizottság ismét csak elodázta a klímaváltozás lelassítása érdekében bevezetendő teendőket. Ugyanis a tervezet csak 2030 utánra időzíti az üvegházhatású gázok kibocsátás csökkentésének mértékét, ezzel pedig ismét, majdnem egy generációnyit tolódik a valós fellépés ezen a területen.