A líbiai próbabevetést követően a fejlesztőmérnökök sikeresnek értékelték azt a tesztet, mely szerint az amerikai légierő egyik F22-es vadászgépe részben bioüzemanyaggal repült. Ezzel az akcióval az Amerikai Egyesült Államok egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy öt éven belül az összes vadászgépének működtetéséhez fele részben bioüzemanyagot használjon. A mostani repülésnél sárgarepce alapú hajtóanyagot használtak fel.
Az olaj a repülésben is nagyon fontos szerephez jut, ezért a függőséget csökkentendő, át kell állni az alternatívát jelentő bioüzemanyagokra. Ám mint azt tudjuk, a hadiiparban lefolytatott fejlesztések kihatnak a gazdaságra is, így nem csak az olajon spórolhatnak az amerikaiak, hanem egyfelől a gazdaságot is fellendíthetik. Sokan viszont aggályaikat fejezték ki ebben az ügyben, hiszen egyelőre nem tudni, hogy valóban kielégítő lesz-e a bioüzemanyag, mint alternatív megoldás.
Európa sem szeretne lemaradni, ezért minden erejével támogatja a bioüzemanyagokat, bár még mindig kérdéses, hogy mennyire lenne kifizetődő a fenntartható használatuk hosszabb távon. Ezt persze senki sem tudja, így a célkitűzések abba az irányba tendálnak, hogy minél nagyobb mennyiségben használják ki ezt a lehetőséget. 2020-ig kontinensünk közlekedésének már tíz százalékát szeretnék bioüzemanyaggal működtetni akár a földi, akár a légi közlekedésről legyen szó.
Természetesen ez a megoldás még mindig a viták középpontjában áll, hiszen hatalmas mennyiségű földterületet kellene felhasználni az alapnövény termesztéséhez. Ezzel pedig gyorsan megváltozhatnának a bevett termesztési szokások, és az élelmiszer növények termelése a háttérbe szorulna, hiszen a bioüzemanyag hozta haszon lényegesen nagyobb, nem is beszélve arról, hogy könnyebben kitermelhető és nem igényel komoly szaktudást.
Azt, hogy mennyire lesz megfelelő a bioüzemanyag a jövőben, azt csak az idő döntheti el. Ám nagyon kell vigyázni arra, hogy az élelmiszeripar ne sínylődje meg a jelentős mérvű átalakulást, hiszen akkor kiszolgáltatottakká válnánk a környező országokkal szemben.