Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
A bioüzemanyag, mint a háború hajtómotorja?
A háború remek alkalmat nyújt a hadsereg számára, hogy a legújabb fejlesztésű megoldásait kipróbálhassa. A mostani a ritka alkalmak egyike, amikor nem a pusztításról szól a teszt, hanem a zöld energiáról.

A líbiai próbabevetést követően a fejlesztőmérnökök sikeresnek értékelték azt a tesztet, mely szerint az amerikai légierő egyik F22-es vadászgépe részben bioüzemanyaggal repült. Ezzel az akcióval az Amerikai Egyesült Államok egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy öt éven belül az összes vadászgépének működtetéséhez fele részben bioüzemanyagot használjon. A mostani repülésnél sárgarepce alapú hajtóanyagot használtak fel.

Az olaj a repülésben is nagyon fontos szerephez jut, ezért a függőséget csökkentendő, át kell állni az alternatívát jelentő bioüzemanyagokra. Ám mint azt tudjuk, a hadiiparban lefolytatott fejlesztések kihatnak a gazdaságra is, így nem csak az olajon spórolhatnak az amerikaiak, hanem egyfelől a gazdaságot is fellendíthetik. Sokan viszont aggályaikat fejezték ki ebben az ügyben, hiszen egyelőre nem tudni, hogy valóban kielégítő lesz-e a bioüzemanyag, mint alternatív megoldás.

Európa sem szeretne lemaradni, ezért minden erejével támogatja a bioüzemanyagokat, bár még mindig kérdéses, hogy mennyire lenne kifizetődő a fenntartható használatuk hosszabb távon. Ezt persze senki sem tudja, így a célkitűzések abba az irányba tendálnak, hogy minél nagyobb mennyiségben használják ki ezt a lehetőséget. 2020-ig kontinensünk közlekedésének már tíz százalékát szeretnék bioüzemanyaggal működtetni akár a földi, akár a légi közlekedésről legyen szó.

Természetesen ez a megoldás még mindig a viták középpontjában áll, hiszen hatalmas mennyiségű földterületet kellene felhasználni az alapnövény termesztéséhez. Ezzel pedig gyorsan megváltozhatnának a bevett termesztési szokások, és az élelmiszer növények termelése a háttérbe szorulna, hiszen a bioüzemanyag hozta haszon lényegesen nagyobb, nem is beszélve arról, hogy könnyebben kitermelhető és nem igényel komoly szaktudást.

Azt, hogy mennyire lesz megfelelő a bioüzemanyag a jövőben, azt csak az idő döntheti el. Ám nagyon kell vigyázni arra, hogy az élelmiszeripar ne sínylődje meg a jelentős mérvű átalakulást, hiszen akkor kiszolgáltatottakká válnánk a környező országokkal szemben.