A svájci székhelyű Stadler Rail Csoport leszállította az első két széles nyomtávú motorvonatot, amely a Belorusz Vasúttársaság számára készült az egy évvel ezelőtti megrendelés kielégítésére. A nagyon gyors szállítást az tette lehetővé, hogy a fehérorosz vonatok a szinte teljesen ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkező, Finnországba szállított szerelvényekkel együtt készültek.
A Stadlernek ez volt az első olyan megrendelése, amely a Független Államok Közösségének területéről érkezett volna. A járműveket a Stadler bussnangi központjában készítették el, ám a tetőszerkezetet teljes egészében a szolnoki üzem gyártotta.
A FLIRT motorvonat két különböző kivitelben készült el a finn vonatok alapjaira. A fehérorosz főváros, Minszk elővárosi hálózatán közlekedő hat darab szerelvény darabonként 232 ülőhellyel rendelkezik. A másik négy szerelvény viszont regionális célokra lesz felhasználva, így azok 188 ülőhellyel bírnak, ám lényegesen nagyobb komforttal rendelkeznek, mivel útidejük lényegesen hosszabb, mint az elővárosi társaiké.
A szerelvények másik nagy különlegessége, hogy olyan berendezésekkel és alkatrészekkel kellett őket ellátni, amelyek jól bírják a fagyos, északi időjárást, ahol nem ritka a mínusz negyven Celsius fok sem. A fehérorosz megrendelés összértéke nagyjából hatvanmillió eurónak felel meg, és a tíz szerelvényt tartalmazza.