Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Érik a Quattro sorozatgyártása
Az Audi nem hagyja annyiban a dolgot, mert nem szeretne leragadni egy virtuálisan már kész koncepció mellett. A gyártó ezért úgy döntött, hogy a legújabb fejlesztésű Audi Quattro-t elindítja a hadak útján.

Túl szép, hogy igaz legyen, ám talán mégis az lehet. A német autógyártó mérnökei ugyanis már javában tesztelik azt a prototípust, amelynek bemutatóját már korábban láthattuk. Mindenféleképpen azt szeretnék elérni, hogy a tanulmányautóból sorozatgyártásra érett utcai cirkáló válhasson. A képeket alaposan tanulmányozva talán egyértelműen kiderül, hogy miért is döntöttek a kocsi mellett. Ritkán látni olyan egyedi, karakteres típusokat, melyek még képesek kitűnni a tömegből.

Az autónak azonban előbb még teljesítenie kell azokat az elvárásokat, melyeket a gyártó igazgatósága támasztott vele szemben. Ha ez sikerül, akkor megkezdődhet a nagyipari termelés.

A négy kerék meghajtású Audi Quattro sok mindenben hajaz elődjére, hiszen kétajtós, kupé karosszériája merészebb vonalvezetéssel ugyan, de a világhírű S1-et idézi. Walter Röhrl, a nyolcvanas évek rally világbajnoka is biztosan beteszi majd gyűjteményébe ezt a pompás darabot, és reméljük, a kocsi akár a világbajnoki kupasorozatok valamelyikén megmutathatja, mire is képes a modern technika.

A karosszériája valamivel rövidebb és könnyebb lesz, mint az RS5-é, a hírek szerint saját tömege nem fogja meghaladni az 1300 kilogrammot. EZ azt jelenti, hogy a bivalyerős motorral 3,9 másodperc alatt elérheti a százas tempót. Természetesen az erőt sugárzó arculathoz turbófeltöltéses motor is dukál. Az öthengeres, már jól kiforrott, 2,5 literes erőforrás egészen pontosan 408 lóerőt teljesít, forgatónyomatéka pedig 480 Nm környékén mozog. A motorhoz természetesen hatsebességes, manuális váltót párosítottak, amely tökéletesen osztja szét a hatalmas erőt a kerekek között. Az Audi hű maradt a sportos szellemiséghez, a hajtás nagyobb részét a hátsókerekekre irányítja, így téve valamelyest izgalmasabbá a vezetési élményt. Persze a rengeteg elektronika tökéletesen kordában tartja a kocsit, így könnyedén megálljt szabhat az önfeledt hancúrozásnak.

Hogy a tesztek meddig folytatódnak, azt egyelőre nem lehet tudni, azt azonban megszellőztették, hogy a sorozatgyártást akár két éven belül is megkezdhetik.