Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Magyar járművet itthonra!
Hazánk járműipara szó szerint romokban hever. Sokak szerint azonban az itthon gyártott közlekedési eszközök korábbi világhírére támaszkodva fel lehetne lendíteni ezt az iparágat is, persze előbb a megfelelő jogi környezetet kellene megteremteni.

A Magyar Pályára Magyar Járműveket elnevezésű konferencián elhangzott, hogy akár harminc százalékos árelőnyt is jelenthetne, ha a hazai vasúti járműbeszerzéseknél a magyar gyártókat favorizálnák az üzemeltető cégek, hiszen hazai üzemekben hazai szakemberek segítségével készülhetnének a szerelvények.

A MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója szerint a járművek árából hetven százalékot tesznek ki az alkatrészek, húsz százalék körül van az összeszerelés költsége, és tíz százalékos arányban van a tudás. A cég szolnoki üzeme már teljes egészében felkészült a gyártásra, megteremtették a feltételeket. A közbeszerzési pályázatokon is szeretnének elindulni, ám hazánkban egyelőre nem valósult meg az a jogi környezet, melynek segítségével felzárkóztathatnák a magyar cégeket a nemzetközi szinthez.

Az összefogás fontosságára hívta fel a figyelmet a Bombardier-MÁV Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója is. Azt is elmondta, hogy a hazai gyártáshoz meg kell teremteni a feltételeket, vagyis az állami támogatást és a megingathatatlan megrendelői hátteret. Ezek nélkül a hazai ipar sajnos hátrányból indulna a külföldi vállalatokkal szemben. Arra is emlékeztetett, hogy a régióban már volt példa arra, hogy állami segítséggel vasúti járműgyártó vállalkozások jöhettek létre.

Természetesen ugyanez a helyzet a busz, illetve a tehergépjármű gyártók körében is. A mai válságos, rettentően visszalassult helyzetben nagyon nehéz fennmaradni a közlekedési iparágban. Az együttműködésben nincs hiány, hiszen a jelentősebb autóbusz gyártók tavaly létrehozott klasztere is a boldogulást szolgálja. Azonban mindenféleképpen állami támogatásokra, valamint a jogi környezet megváltoztatására van szükség ahhoz, hogya hazai utakon hazai járművek szolgálhassák a köz érdekeit...