Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Biztonságos vizeken
A magyar tavak és folyók hatalmas potenciált jelenthetnek az ország turisztikai vonzerejében. Ehhez azonban az kell, hogy olcsón, kényelmesen és legfőképp biztonságosan vehessék igénybe a szolgáltatásokat. Ebben segíthet a viharjelző rendszerek kiszélesítése is.

Schváb Zoltán, közlekedési helyettes államtitkár a Siófokon tartott "Biztonságban Magyarország tavain " elnevezésű rendezvényen beszédet mondott az országos viharjelző rendszer indítása alkalmából. Emlékeztetett arra, hogy tavaly a Fertő tó is fel lett szerelve a legmodernebb előrejelző rendszerrel, pontosabban tizenegy állomás létesült, melyek közül egy hazánkban található.

A Tisza is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a hobbi célú hajózás növekedésének szempontjából. Talán az egyik legkedveltebb szakasz a Tisza-tó, ahol már tavaly is érezhető volt a hajók számának növekedése. Éppen ezért a helyettes államtitkár azt is elmondta, hogy a szaktárca tökéletesen egyetért a Tisza-tavi vihar előrejelző rendszer fejlesztésére irányuló kezdeményezésekkel is.

Már nem csak Európai Uniós, hanem hazai célkitűzés is a hajózás részarányának növelése a tömegközlekedés szempontjából. A jelenleg is tartó uniós elnökség alatt éppen ezért kiemelt figyelmet fordítottak az országon belüli hajózás gazdasági integritására. A kérdéssel kapcsolatosan egy kiemelt fontosságú konferenciát hívnak össze ápr. 6-8. között Esztergomban, ahol megvitatják a hajózás szerepét a jelen és jövő közlekedési alternatívájaként.

A hajózás biztonságát fokozandó, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az idei év nyarától bevezeti az AIS-t, vagyis az automatikus azonosító rendszert, melynek használatát a hazánk vizeit használó nagyhajókra kötelezővé is teszi. A Nemzeti Közlekedési Hatóság éppen ezért az Európai Unió és a szaktárca támogatásával beszerzett 145 eszközt már ebben a félévben pályázati úton kiosztja. Az AIS segítségével könnyebben elvégezhetők a hajózásbiztonsági ellenőrzések, illetve sokkal gyorsabbá tehető az esetlegesen bekövetkezett balesetek következményeinek elhárítása.

Schváb Zoltán azt is elmondta, hogy a szaktárca segítségével és az Új Széchenyi Tervvel karöltve meg szeretnék hosszabbítani a jelenlegi balatoni turisztikai szezont is, hiszen ez élénken hathatna az ország gazdaságára is. Korszerűsítenék a térség infrastruktúráját, mely szerint az utakat felújítanák, valamint megépítenék a tavat körülvevő kerékpárút hiányzó szakaszait is.