Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke elmondta, hogy a szervezet több törvényjavaslatot is készített a már kritikus helyzet enyhítésére. Éppen ezért fontos lehetne a gépjármű behozatal áfa fizetési kötelezettsége a regisztráció előtt, hiszen a gazdaság kifehérítését, valamint a versenyhelyzet javulását segítené elő.
Sok kereskedő úgy próbálja kijátszani az áfa befizetési kötelezettséget, hogy a szürkeimportból behozott gépjárművet forgalomba helyezi, majd elfelejt rá négy hónapig áfát. Abban a pillanatban, amint az adóhatóság boncolgatni kezdi az ügyet, máris felszámolást kérnek cégükre, így a jogutód nélkül megszűnő cégből könnyedén zsebre teszik a jogosulatlan hasznot. Éppen emiatt szeretné az egyesület azt elérni, hogy csak az áfa befizetés után lehessen a járművet forgalomba helyeztetni az országban.
Az egyesület másik nagy problémája a regisztrációs díj maximuma melyet a jelenlegi nyolc kategóriából háromba szeretnének bevezetni. Ez azt jelentené, hogy a 6. kategóriába eső járművek plafonja 1,2 millió forint lenne, a 7.-8. kategóriába soroltaké pedig 1,5 millió forint. Ettől az intézkedéstől azt várják, hogy értelmét fogja veszteni a rendszámokkal való kereskedés.
A harmadik és szintén nagyon fontos javaslat szerint a cégautóként használt személyautók javítási költségeinek áfáját vissza lehetne igényelni. Ez manapság a legtöbb európai országban bevált szokás, hiszen így nem kellene a gépjárműveket áfa nélkül (feketén) javíttatni, így tisztulhatna ez az ágazat is. Másrészről a hivatalos szervizek forgalma is megnőne, ez pedig újabb bevételekhez juttatná a magyar államkasszát.