Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Javaslatok a gépjármű kereskedelem megmentésére
Itthon a gépjárművek értékesítése hatalmas mértékben esett vissza az utóbbi néhány évben. Mára nem csak az eladás, hanem a szervizelés is megérezte a válság hatását, ezért mielőbbi intézkedésekre van szükség.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke elmondta, hogy a szervezet több törvényjavaslatot is készített a már kritikus helyzet enyhítésére. Éppen ezért fontos lehetne a gépjármű behozatal áfa fizetési kötelezettsége a regisztráció előtt, hiszen a gazdaság kifehérítését, valamint a versenyhelyzet javulását segítené elő.

Sok kereskedő úgy próbálja kijátszani az áfa befizetési kötelezettséget, hogy a szürkeimportból behozott gépjárművet forgalomba helyezi, majd elfelejt rá négy hónapig áfát. Abban a pillanatban, amint az adóhatóság boncolgatni kezdi az ügyet, máris felszámolást kérnek cégükre, így a jogutód nélkül megszűnő cégből könnyedén zsebre teszik a jogosulatlan hasznot. Éppen emiatt szeretné az egyesület azt elérni, hogy csak az áfa befizetés után lehessen a járművet forgalomba helyeztetni az országban.

Az egyesület másik nagy problémája a regisztrációs díj maximuma melyet a jelenlegi nyolc kategóriából háromba szeretnének bevezetni. Ez azt jelentené, hogy a 6. kategóriába eső járművek plafonja 1,2 millió forint lenne, a 7.-8. kategóriába soroltaké pedig 1,5 millió forint. Ettől az intézkedéstől azt várják, hogy értelmét fogja veszteni a rendszámokkal való kereskedés.

A harmadik és szintén nagyon fontos javaslat szerint a cégautóként használt személyautók javítási költségeinek áfáját vissza lehetne igényelni. Ez manapság a legtöbb európai országban bevált szokás, hiszen így nem kellene a gépjárműveket áfa nélkül (feketén) javíttatni, így tisztulhatna ez az ágazat is. Másrészről a hivatalos szervizek forgalma is megnőne, ez pedig újabb bevételekhez juttatná a magyar államkasszát.