forrásokból fogják biztosítani. A Keleti és Nyugati pályaudvarhoz kapcsolódó vonalszakaszokat érintő fejlesztések a biztosítóberendezések cseréjét, a pályák javítását, esetenként cseréjét, a kapacitás bővítését, a leromlott állagú áramellátó rendszer cseréjét, az utazási átlagsebesség növelését, valamint az állomások korszerűsítését és esélyegyenlőségi feltételek megteremtését is magukban foglalják.
A Keleti pályaudvarhoz csatlakozó, budapesti vonalszakaszokon Kőbánya-felsőtől egészen Rákos állomásig terjed a fejlesztés, a szóban forgó két állomás közti szakasz újabb két vágánnyal bővül. Ezzel a fejlesztéssel gyakorlatilag jelentősen csökkenthető a kapacitáshiány és a hatalmas forgalom által előidézett zavarérzékenység is. Kőbánya-felső vasútállomás teljes utasforgalmát áttelepítik az Élessarokhoz, így illesztve azt a közeljövőben megépülő közlekedési csomóponthoz.
A Nyugati pályaudvarral is hasonló a helyzet. A Rákospalota-Újpestig terjedő vasúti szakaszon megújul az Istvántelek, valamint az előbb említett vasútállomás. A Rákosrendező vasútállomás jelenleg nem rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, illetve kielégítő városi kapcsolatokkal, így a szerepét az újonnan építendő, a Hungária körút közelében építendő vasútállomás veszi át. Rákospalota-Újpest vasútállomáson a vasútforgalmi hely jobb megközelíthetősége érdekében P+R parkolókat, valamint kerékpár tárolókat hoznak létre. A szintbeli vasúti átjárókat korszerűsíteni fogják, így a Szerencs utcai, valamint a Szegedi úti vasúti átkelőnél töltött várakozási idő jelentősen lerövidülhet.