Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Újra támad az MG
Az egykor nagy népszerűségnek örvendő angol márka, az MG mára csaknem elvesztette európai piacát. Kínában azonban nagy sikere van, ám ez nem elég a szakembereknek, és az MG5-tel vissza akarják hódítani kontinensünk piacát.

A napokban kezdi meg hódítását Európában az angol MG. A várakozások szerint akár több tízezer vásárlóra is szert tehet a gyártó, csak egy megfelelő formatervvel kell előrukkolnia, aminek színvonala meghaladja az egyéb márkák jelenlegi típusaiét. Az MG kínai kézben van ugyan, ám Nagy-Britanniában is felállítottak egy tervezőközpontot, ahol a régi, sokat tapasztalt tervezőmérnökök dolgoznak.

A kompakt, öt ajtós MG5 látványterve igazán jól sikerült, ám még közel sem biztos, hogy eléri a Roveres időkben már megszokott minőségi követelményeket. Bár formája nagyban hasonlít a Volkswagen Golfhoz, mégis van benne valami különleges. A sok kétely ellenére a tervezők az MG5-öt ígéretes modellnek tartják. Sőt, annyira bíznak benne, hogy április közepe táján Sanghajban már be is mutatják a prototípust. Ezzel két céljuk is van: az egyik, hogy a negatív kritikákban foglaltakból előnyt kovácsoljanak, a másik pedig, hogy a SAIC, az MG jelenlegi tulajdonosa felkészülhessen az esetleges gyártásra.

Többféle motorral szerelhetik majd az MG5-öt, lesz közte kisebb és nagyobb hengerűrtartalmú is. Az azonban szinte egészen biztos, hogy a saját fejlesztésű, 1,5 literes, négyhengeres, benzinüzemű, turbófeltöltéses erőforrás felkerül majd a palettára.

A jármű gyártása valószínűleg nem csak Kínában történik majd, hanem az egykor nagyon népszerű MG-Rover longbridgei üzemében is. A tervek szerint először az angol belpiacra készülnek majd a járművek, azonban az igények kielégítése után eláraszthatják velük egész Európát. Sokan csak kósza ötletnek tartják a fellángolást, azonban a kínai tulajdonosok vakon hisznek abban, hogy gyártmányaikkal felvehetik a versenyt akár a német, francia vagy olasz típusokkal is.