Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Tisztább jövőt akar Románia
Az Európai Unió egyelőre nem adott ki rendeletet arról, hogy mekkora lehet az a konkrét összeg, mellyel támogatni kellene az elektromos autók vásárlóit. Egy két évvel ezelőtti szabály ugyan szól arról, hogy az elektromos járműveket előtérbe kell helyezni, ám egyebet nem közöl. Románia éppen ezért saját kezébe veszi az ügyet.

A romániai környezetvédelmi miniszter, Borbély László az Új Magyar Szó című lapban közölt nyilatkozatában elmondta, hogy a szakemberek már elkészültek a villanyautó vásárlásakor igénybe vehető kedvezmények tervezetével, és már csak az igazságügyi minisztérium véleményére várnak. A miniszter szerint nagyon fontos különbséget tenni a villany-, illetve a hibrid hajtású autók között, hiszen a káros anyag kibocsátásuk különböző.

A jogszabálytervezet azt javasolja, hogy mindenképpen módosítsák a roncsautó program egyes elemeit, vagyis például a közintézmények által leadott, régi járművek esetében az értékjegyek számát növeljék az egyről a hatra. Így esetlegesen fedezhető lehetne a normál és elektromos üzemű járművek közti, átlagosan ötezer eurós árkülönbözet.

Vannak azonban olyan közintézmények, melyeknek nincsen leadandó autójuk. Ők tehát nem tudnák kihasználni a roncsautó program nyújtotta lehetőségeket, így egyéb támogatásban kellene részesülniük. Ezért a tervezet arra is kitér, hogy ilyen esetekben az intézmény mintegy huszonöt százalékos támogatásban részesülne, ám minden közintézmény csak egyetlen alkalommal és csak egy fajta támogatásban részesülhetne.

A miniszter szerint azonban első lépésként mindenképpen az infrastruktúrát kellene kiépíteni, hiszen ennek hiányában az embereket semmi sem ösztökélni arra, hogy elektromos hajtású járművet vegyenek. Miután a töltési rendszerek kiépítése megtörtént, a lakosság támogatási rendszerének kiépítése következik, mégpedig olyan formában, mint amilyenben a közintézményeké. Ennek érdekében a miniszter már megkezdte a tárgyalásokat a Dacia Group Renault képviselőivel is.