A tisztán elektromos hajtású járművek kizárólag a hajtásukról gondoskodó akkumulátorok miatt kerülnek irreálisan magas összegekbe. Az ár pedig egyelőre megkerülhetetlen, hiszen hajtási célra egyelőre csak a lítium-polimer akkuk felelnek meg , hiszen rövidebb idő alatt feltölthetők, jobban terhelhetők, valamint lényegesen magasabb töltésszámot bírnak el. Ám a lítium rettentően drága, és az ára vélhetően nem is nagyon fog változni a közeljövőben.
Az elektromos járművek ára egyelőre nagyon magas, ezzel szemben értékállóságuk rettentően rossz. Az újonnan fejlesztett kisautók ára szinte kivétel nélkül nyolcmillió forint felett van, ha az ismert gyártókat vesszük górcső alá. Az üzemanyag ára okozta különbség is csak bő háromszázezer kilométer után térülhet meg, ennyit azonban az akkumulátorok nem bírnak ki, vagyis vagy veszteséggel zárva az ügyet kidobjuk autónkat az akkupakk életciklusának végén, vagy ismét pénzt áldozunk az új akkumulátorcsomag megvételére.
Egyelőre sajnos nem éri meg. A gyártók ezt jól tudják, mégis hatalmas összegeket invesztálnak a fejlesztésekbe. A Fiat éppen most kezdi gyártani az elektromos hajtású 500-ast. A gyártó azonban elárulta, hogy az ára 8,6 millió forint körül lesz, vagyis még a Nissan Leaf-el sem lesz képes felvenni a versenyt. Ráadásul elmondásuk szerint minden egyes darab majdnem kétmillió forintos veszteséggel kerül eladásra, így aztán végképp nem éri meg gyártani. Az olasz gyártó azonban vállalja a hatalmas veszteséget, hiszen kényszerhelyzetben van. Az USA kormánya miatt ugyanis kénytelen zéró emissziós járműveket gyártani, hiszen csak így juthat Chrysler részvényekhez, mégpedig ingyen.
Azt nem lehet tudni, hogy a japán autógyártó szintén veszteségesen gyártja-e a „kis falevelet", az azonban biztos, hogy még azt is bevállalná a piaci előny megszerzése érdekében. Ugyanis a tendencia azt mutatja, hogy az emberek hisznek az elektromos autók elterjedésében, akkor pedig csak annál lehet a gazdasági előny, aki vállalja a kezdeti veszteséget is.