Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nincs rajta haszon
Az elektromos járművek egyelőre nem képesek megfelelő mennyiségű profitot termelni, sőt, inkább veszteséget hoznak gyártóiknak. De akkor megéri egyáltalán foglalkozni a gyártásukkal? A piaci előny megszerzése érdekében valószínűleg igen.

A tisztán elektromos hajtású járművek kizárólag a hajtásukról gondoskodó akkumulátorok miatt kerülnek irreálisan magas összegekbe. Az ár pedig egyelőre megkerülhetetlen, hiszen hajtási célra egyelőre csak a lítium-polimer akkuk felelnek meg , hiszen rövidebb idő alatt feltölthetők, jobban terhelhetők, valamint lényegesen magasabb töltésszámot bírnak el. Ám a lítium rettentően drága, és az ára vélhetően nem is nagyon fog változni a közeljövőben.

Az elektromos járművek ára egyelőre nagyon magas, ezzel szemben értékállóságuk rettentően rossz. Az újonnan fejlesztett kisautók ára szinte kivétel nélkül nyolcmillió forint felett van, ha az ismert gyártókat vesszük górcső alá. Az üzemanyag ára okozta különbség is csak bő háromszázezer kilométer után térülhet meg, ennyit azonban az akkumulátorok nem bírnak ki, vagyis vagy veszteséggel zárva az ügyet kidobjuk autónkat az akkupakk életciklusának végén, vagy ismét pénzt áldozunk az új akkumulátorcsomag megvételére.

Egyelőre sajnos nem éri meg. A gyártók ezt jól tudják, mégis hatalmas összegeket invesztálnak a fejlesztésekbe. A Fiat éppen most kezdi gyártani az elektromos hajtású 500-ast. A gyártó azonban elárulta, hogy az ára 8,6 millió forint körül lesz, vagyis még a Nissan Leaf-el sem lesz képes felvenni a versenyt. Ráadásul elmondásuk szerint minden egyes darab majdnem kétmillió forintos veszteséggel kerül eladásra, így aztán végképp nem éri meg gyártani. Az olasz gyártó azonban vállalja a hatalmas veszteséget, hiszen kényszerhelyzetben van. Az USA kormánya miatt ugyanis kénytelen zéró emissziós járműveket gyártani, hiszen csak így juthat Chrysler részvényekhez, mégpedig ingyen.

Azt nem lehet tudni, hogy a japán autógyártó szintén veszteségesen gyártja-e a „kis falevelet", az azonban biztos, hogy még azt is bevállalná a piaci előny megszerzése érdekében. Ugyanis a tendencia azt mutatja, hogy az emberek hisznek az elektromos autók elterjedésében, akkor pedig csak annál lehet a gazdasági előny, aki vállalja a kezdeti veszteséget is.