A bajor cég bemutatta legújabb modelljét, a BMW Z4 GT3-at. A kifejezetten magán versenycsapatok számára készített változat utcai használatra jóformán teljesen alkalmatlan. A közúti forgalomban valószínűleg csak a replika változatával találkozhatunk majd.
A kifejezetten erős GT3-as mezőnyben való részvételre tervezett jármű aerodinamikai csomagot kapott. Hatalmas légbeömlők és nyújtott vesék helyezkednek el a kocsi orrán, ami arra enged következtetni, hogy kell a hűtés a motornak. A széles kerekek természetesen nem fértek volna el a kerékjáratokban, ezért az íveket megtoldották, szemmel láthatóan nem is kevéssé. Az autó farán a hatalmas szárny próbálja a leszorító erőt növelni, ám nem csak légterelési szerepe van, hiszen kiválóan alkalmazható íróasztalként is.
A viccet félretéve a bajorok nagyon komoly technikát zsúfoltak az autóba. Az újonnan fejlesztett motorvezérlő elektronika mellett egyéb nyalánkságok is várják a tulajdonosokat; ilyenek például az acél bukóketrec, a digitális műszeregység, valamint a szénszálas műanyagok variációi.
A motorról is szót kell ejtenünk. A teljesen új fejlesztésű erőforrás 4,4 literes hengerűrtartalommal rendelkezik, természetesen nyolchengeres és „V" elrendezésű. Sajnos gyári teljesítményadatokat nem közöltek, azonban egészen biztosak lehetünk benne, hogy ötszáz lóerőt simán kisajtol magából, hiszen az előző széria négyliteres V8-asa már birtokában volt a 480 lóerős teljesítménynek. A motor hatsebességes, szekvenciális kapcsolású sebességváltón keresztül kapcsolódik a hajtásláncba.
Ha valaki versenyezni szeretne a bajor szörnyeteggel, annak mélyen, vagy inkább nagyon mélyen kell a pénztárcájába nyúlnia, hiszen a GT3 alapára 315 ezer euró körül mozog.