Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Pályára tervezve
A BMW autói az utóbbi években igazán tetszetősre sikerültek. A fogyasztásról inkább ne is beszéljünk, de hát ki akar egy sportkocsiban ülve a tankolás pénzügyi problémáiról értekezni? Senki, főként akkor, ha az új Z4 GT3 -ról van szó.

A bajor cég bemutatta legújabb modelljét, a BMW Z4 GT3-at. A kifejezetten magán versenycsapatok számára készített változat utcai használatra jóformán teljesen alkalmatlan. A közúti forgalomban valószínűleg csak a replika változatával találkozhatunk majd.

A kifejezetten erős GT3-as mezőnyben való részvételre tervezett jármű aerodinamikai csomagot kapott. Hatalmas légbeömlők és nyújtott vesék helyezkednek el a kocsi orrán, ami arra enged következtetni, hogy kell a hűtés a motornak. A széles kerekek természetesen nem fértek volna el a kerékjáratokban, ezért az íveket megtoldották, szemmel láthatóan nem is kevéssé. Az autó farán a hatalmas szárny próbálja a leszorító erőt növelni, ám nem csak légterelési szerepe van, hiszen kiválóan alkalmazható íróasztalként is.

A viccet félretéve a bajorok nagyon komoly technikát zsúfoltak az autóba. Az újonnan fejlesztett motorvezérlő elektronika mellett egyéb nyalánkságok is várják a tulajdonosokat; ilyenek például az acél bukóketrec, a digitális műszeregység, valamint a szénszálas műanyagok variációi.

A motorról is szót kell ejtenünk. A teljesen új fejlesztésű erőforrás 4,4 literes hengerűrtartalommal rendelkezik, természetesen nyolchengeres és „V" elrendezésű. Sajnos gyári teljesítményadatokat nem közöltek, azonban egészen biztosak lehetünk benne, hogy ötszáz lóerőt simán kisajtol magából, hiszen az előző széria négyliteres V8-asa már birtokában volt a 480 lóerős teljesítménynek. A motor hatsebességes, szekvenciális kapcsolású sebességváltón keresztül kapcsolódik a hajtásláncba.

Ha valaki versenyezni szeretne a bajor szörnyeteggel, annak mélyen, vagy inkább nagyon mélyen kell a pénztárcájába nyúlnia, hiszen a GT3 alapára 315 ezer euró körül mozog.