Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Kell egy csatlakozó
Az elektromos autók elterjedésének egyik legnagyobb akadálya az, hogy nincs kiépítve a szükséges mennyiségű töltőhálózat. Azonban még ez is kevés lenne a boldogsághoz, hiszen ahány autó, annyiféle töltőcsatlakozó. Az egységes szabványról szóló vita pedig most sem vezetett eredményre.

Nemrégiben indult útjára az Európai Bizottság kezdeményezésére az a Green eMotion elnevezésű kampány, amely az elektromos közlekedési eszközök népszerűsítésére törekszik. Azonban teljesen hiábavaló lehet a fáradtság, ha nem sikerül mihamarább a töltésre alkalmas csatlakozókat szabványosítani.

Az egységes töltőcsatlakozók a legfontosabb részei a járműveknek, hiszen nem csak az érintésvédelmi szabványoknak kell megfelelniük, hanem Európa összes országának hálózati igényeihez is alkalmazkodniuk kell. Az Európai Unió elektromos közlekedéssel foglalkozó tanácsának éppen az lett volna a feladata, hogy egységes töltőrendszert hozzon létre április első napjáig éppen úgy, mint a mobiltelefonok esetében. Ám a tárgyalások sikertelenül zárultak, ugyanis vita alakult ki az egyes tagországok között.

Eredetileg a német csatlakozót szerette volna a csoport szabványosítani, ám ez nem tetszett a franciáknak, illetve az olaszoknak sem. Azért tiltakoztak, mert szerintük hiányzik a csatlakozóról az a biztonsági zár, amely megakadályozza az érintést a kisgyermekek számára. Ez is nagyon fontos szempont lehet a választásnál, ám sajnos ettől sajnos sokkal fontosabbak a gyártók önös érdekeik.

Nem csak a csatlakozó kiválasztása fontos, hanem az is, hogy melyik autógyártó jusson piaci előnyhöz azzal, hogy az ő dugalját választják. Természetesen az üzleti érdekek a legfontosabbak ebben az esetben, mert a német Daimler és BMW, az olasz Fiat, a francia Renault és a hozzá tartozó, Európán kívüli Nissan is szeretne (és már gyárt is) elektromos autókat készíteni. Akinek a csatlakozóját pedig kiválasztják, az máris hatalmas előnyre tehet szert.

Az elektromos járművek elterjedésének és az uniós szén-dioxid kibocsátás csökkentési törekvések gátja is lehet a töltőcsatlakozó. Pedig a megoldás igen kézenfekvő: fel kell kérni egy szakembergárdát, hogy tervezzenek egy saját csatlakozót, amit szabványosítani lehet, így senkire nem mondhatnák, hogy előnyhöz jutott a döntés folytán.