Nemrégiben indult útjára az Európai Bizottság kezdeményezésére az a Green eMotion elnevezésű kampány, amely az elektromos közlekedési eszközök népszerűsítésére törekszik. Azonban teljesen hiábavaló lehet a fáradtság, ha nem sikerül mihamarább a töltésre alkalmas csatlakozókat szabványosítani.
Az egységes töltőcsatlakozók a legfontosabb részei a járműveknek, hiszen nem csak az érintésvédelmi szabványoknak kell megfelelniük, hanem Európa összes országának hálózati igényeihez is alkalmazkodniuk kell. Az Európai Unió elektromos közlekedéssel foglalkozó tanácsának éppen az lett volna a feladata, hogy egységes töltőrendszert hozzon létre április első napjáig éppen úgy, mint a mobiltelefonok esetében. Ám a tárgyalások sikertelenül zárultak, ugyanis vita alakult ki az egyes tagországok között.
Eredetileg a német csatlakozót szerette volna a csoport szabványosítani, ám ez nem tetszett a franciáknak, illetve az olaszoknak sem. Azért tiltakoztak, mert szerintük hiányzik a csatlakozóról az a biztonsági zár, amely megakadályozza az érintést a kisgyermekek számára. Ez is nagyon fontos szempont lehet a választásnál, ám sajnos ettől sajnos sokkal fontosabbak a gyártók önös érdekeik.
Nem csak a csatlakozó kiválasztása fontos, hanem az is, hogy melyik autógyártó jusson piaci előnyhöz azzal, hogy az ő dugalját választják. Természetesen az üzleti érdekek a legfontosabbak ebben az esetben, mert a német Daimler és BMW, az olasz Fiat, a francia Renault és a hozzá tartozó, Európán kívüli Nissan is szeretne (és már gyárt is) elektromos autókat készíteni. Akinek a csatlakozóját pedig kiválasztják, az máris hatalmas előnyre tehet szert.
Az elektromos járművek elterjedésének és az uniós szén-dioxid kibocsátás csökkentési törekvések gátja is lehet a töltőcsatlakozó. Pedig a megoldás igen kézenfekvő: fel kell kérni egy szakembergárdát, hogy tervezzenek egy saját csatlakozót, amit szabványosítani lehet, így senkire nem mondhatnák, hogy előnyhöz jutott a döntés folytán.