Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Villanykígyó
A buszokról kialakult képet sikerült felborítania annak a maréknyi tervezőnek, akik megalkották a Superbus-t. Az egyelőre prototípusként látható jármű inkább hasonlít egy limuzinhoz, mint egy buszhoz.

A hülyeségnek is van határa, még akkor is, ha teljesen környezetbarát technológiával működik. A holland Delft Műszaki Egyetem tervezői ugyanis olyan járművet álmodtak meg maguknak, melybe mindnyájan beleférnek, mégpedig családostul. A végeredmény igazán hajmeresztő, szinte biztosra vehetjük, hogy a jármű nem fog tömeggyártásba kerülni.

Dubaiban mutatták be a Superbus-t, mely egyidejűleg huszonhárom utas és a sofőr szállítására alkalmas. A 15 méter hosszú, 2,55 méter széles és 1,6 méter magas járművet igazán áramvonalas karosszériával látták el, ráadásul az utasok tökéletes kényelméről is gondoskodtak. Belül ugyanis sportülések kaptak helyet, a biztonságról pedig a négypontos Schroth biztonsági övek gondoskodnak. A beszállást megkönnyítendő, minden sor üléshez mindkét oldalon Gullwing (sirályszárny), azaz felfelé nyíló ajtót szereltek, összesen tizenhatot.

A jármű teljes, terhelt tömege kilenc és fél tonna. Ez azért is lehetséges, mert a lítium-ionos akkumulátorok nagyon sokat nyomnak a latba. Az akkuk azért kellenek, mert a hajtásról egy villanymotor gondoskodik. Teljesítménye 815 lóerő, ami kell is egy ilyen monstrumhoz. Maximális sebessége 250 km/h, egy töltéssel megtehető hatótávolsága pedig 210 kilométer.

A tervek szerint a jármű már 2015-ben Dubai utcáit róhatja.