Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Könnyebbség lenne a vasúti közlekedésben a schengeni csatlakozás
Románia csatlakozása a schengeni övezethez nagyon kedvező hatással lenne Magyarországra nézve. Rengeteg papírmunkától kímélné meg a magyar-román közlekedésfejlesztést, ráadásul közvetlen kapcsolat alakulhatna ki Nagyvárad és Debrecen között.

A csütörtökön Debrecenben zajlott közlekedési konferencián egy sor érvet vonultattak fel a részt vevő szakemberek keleti szomszédunk schengeni övezethez való csatlakozása mellett. A hatalmas mennyiségű adminisztrációs munkát lényegesen megkönnyítené a változtatás, ráadásul közvetlen vasúti kapcsolatunk lehetne Romániával.

A MÁV Zrt. debreceni területi igazgatója elmondta, hogy egy új határszakasz megnyitásának következtében több adminisztratív feladat és rengeteg új beruházás jöhetne létre, amely nagyban fejleszthetné a régió közlekedését. Természetesen nem alapozhatunk csak a vasútra, hiszen rengeteg megvalósíthatósági tanulmányt kell ennek érdekében készíteni, és minden esetben figyelembe kell venni az egyéb, alternatívákat jelentő közlekedési módokat is.

Azonban ha csak egy tanulmány is arra a megállapításra jutna, hogy megéri a beruházást végrehajtani, akkor nem szabad gondolkodni a fejlesztéseken, egyből véghez kell vinni azokat. Ebben az esetben pályázni lehetne a határokon átnyúló közlekedésfejlesztési programokra, és a folyamatokat Románia schengeni csatlakozása is kedvező irányba befolyásolná.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy jelenleg még távolinak tűnik a fentebb említett fejlesztés, hiszen egyelőre a 2020-as projektek megvalósítása zajlik, melyek között kiemelt szerepet kapott a Budapest-Záhony vasútvonal teherbírásának fejlesztése. Természetesen nem csak az utasok számának növelését tartják a szemük előtt a szakemberek, hanem a vasúti pályán való közlekedés átlagsebességének növelését is a nálunk nem éppen megszokott 160 km/h-s átlagsebességre egészen Nyíregyházáig.