A SIM-LEI automobil fejlesztésében több neves, japán cég is részt vett, egészen pontosan harmincnégy, köztük például a Mitsubishi, az Isuzu és a tokiói közszolgáltató vállalat is. A SIM-Drive projekt csak egy kisebb bemutatóval indult útjára, tekintettel a földrengés okozta katasztrófára. Pedig nagy előrelépésről van szó. Az autó ugyanis 330 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel.
A jármű egyik jellemzője, hogy egy 24,5 kWh-s akkumulátorral van ellátva. A legfurcsább az, hogy nem sokban különbözik a mindennapi járművekben használt akkumulátoroktól, mégis hatalmas hatótávolságot tesz lehetővé. Hogy minek is köszönheti mindezt? Annak a kerékagymotornak, melyet a harmincnégy vállalatot tömörítő konzorcium fejlesztett ki. A feladat az volt, hogy olyan hajtóművet hozzanak létre, melynek nagyon kedvező a hatásfoka, jó a teljesítménye, valamint kevés energiával is beérje. Úgy tűnik, sikerült nekik, hiszen a kocsi álló helyzetből 4,8 másodperc alatt képes elérni a száz kilométeres óránkénti sebességet.
A jármű karosszériája kifejezetten furcsára sikeredett. Önhordós, acél vázszerkezetre épült, és majdnem ezerhétszáz kilogrammot nyom annak ellenére, hogy a súlycsökkentés jegyében készült. Áramvonalasságára nagyon odafigyeltek a tervezők, és arra is, hogy a benne ülőknek megfelelő teret biztosítsanak.
A SIM-LEI még csak tanulmányautó formájában létezik, ám a konzorcium úgy döntött, hogy sikerre viszi tervét és sorozatgyártásba küldi a járművet. A tökéletesítés még legalább két évet vehet igénybe, így a piaci megjelenésre még várnunk kell.