Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nő a hatótáv
A japánok még a gyászban sem pihennek. A földrengés okozta trauma miatt csak egy sajtóközleményt adtak ki arról, hogy sikerült építeniük egy furcsa járművet, mely egyetlen töltéssel több mint háromszáz kilométert képes megtenni.

A SIM-LEI automobil fejlesztésében több neves, japán cég is részt vett, egészen pontosan harmincnégy, köztük például a Mitsubishi, az Isuzu és a tokiói közszolgáltató vállalat is. A SIM-Drive projekt csak egy kisebb bemutatóval indult útjára, tekintettel a földrengés okozta katasztrófára. Pedig nagy előrelépésről van szó. Az autó ugyanis 330 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel.

A jármű egyik jellemzője, hogy egy 24,5 kWh-s akkumulátorral van ellátva. A legfurcsább az, hogy nem sokban különbözik a mindennapi járművekben használt akkumulátoroktól, mégis hatalmas hatótávolságot tesz lehetővé. Hogy minek is köszönheti mindezt? Annak a kerékagymotornak, melyet a harmincnégy vállalatot tömörítő konzorcium fejlesztett ki. A feladat az volt, hogy olyan hajtóművet hozzanak létre, melynek nagyon kedvező a hatásfoka, jó a teljesítménye, valamint kevés energiával is beérje. Úgy tűnik, sikerült nekik, hiszen a kocsi álló helyzetből 4,8 másodperc alatt képes elérni a száz kilométeres óránkénti sebességet.

A jármű karosszériája kifejezetten furcsára sikeredett. Önhordós, acél vázszerkezetre épült, és majdnem ezerhétszáz kilogrammot nyom annak ellenére, hogy a súlycsökkentés jegyében készült. Áramvonalasságára nagyon odafigyeltek a tervezők, és arra is, hogy a benne ülőknek megfelelő teret biztosítsanak.

A SIM-LEI még csak tanulmányautó formájában létezik, ám a konzorcium úgy döntött, hogy sikerre viszi tervét és sorozatgyártásba küldi a járművet. A tökéletesítés még legalább két évet vehet igénybe, így a piaci megjelenésre még várnunk kell.