A New Yorki Autószalonon bemutatott japán csoda szinte alig hasonlít utcai változatára. Szélesített, áramvonalassá tett karosszériája, hatalmas hátsó légterelője, valamint alacsony has magassága vérbeli versenyautóvá varázsolja a „falevelet".
Az egészen pontosan Nissan Leaf Nismo RC (Racing Competition) névre keresztelt autót természetesen elektromos motor hajtja, ami 109 lóerőt képes kisajtolni magából, és 280 Nm-es forgatónyomatékával megszégyeníti hagyományos versenytársait. A töltési ideje is lerövidült, hiszen mindösszesen fél órányi időre van szükség a nyolcvan százalékos töltöttség eléréséhez. Ezt úgy tudták megoldani, hogy a járműbe gyorstöltésre alkalmas csatlakozót szereltek, így a versenyeken történő bokszkiállások ideje is „lényegesen" lerövidült.
A százas tempóra történő gyorsítás mindösszesen 6,8 másodpercet vesz igénybe, végsebessége pedig 150 km/h környékén mozog.
A jármű egyéb jellemzőin is változtattak a mérnökök. A Leaf tengelytávja ugyanis csökkent az eredeti példányhoz képest, a nyomtáv pedig kiszélesedett. A karosszéria is szélesebb lett, és valamivel hosszabb is.
A Nissan mérnökei szerint a versenyautó egy igazi, gördülő laboratóriumnak számít a cég számára, hiszen az elektromos hajtás mellett az aerodinamikai felszereléseket is vizsgálni tudják. A jármű a jövőben a „zöld" versenyzés egyik alappillére lehet, legalábbis ezt állítja Carlos Tavares, a Nissan America igazgatója.
A zéró kibocsátású versenyautót hazánkban is szívesen látná a magyar közönség, hiszen a teszteken és a versenyeken egyaránt teljesen hangtalanul használná a versenypályát, ami a környéken lakóknak igazi örömet okozna.