Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Versenyre tervezve
Az elektromos járművek nem csak mindennapi használatra alkalmasak. Ezt már többen is bizonyították azzal, hogy versenyeket nyertek velük, mégpedig a szénhidrogénnel működő járművek kategóriájában. Mára a Nissan Leaf is alkalmas lett erre a célra.

A New Yorki Autószalonon bemutatott japán csoda szinte alig hasonlít utcai változatára. Szélesített, áramvonalassá tett karosszériája, hatalmas hátsó légterelője, valamint alacsony has magassága vérbeli versenyautóvá varázsolja a „falevelet".

Az egészen pontosan Nissan Leaf Nismo RC (Racing Competition) névre keresztelt autót természetesen elektromos motor hajtja, ami 109 lóerőt képes kisajtolni magából, és 280 Nm-es forgatónyomatékával megszégyeníti hagyományos versenytársait. A töltési ideje is lerövidült, hiszen mindösszesen fél órányi időre van szükség a nyolcvan százalékos töltöttség eléréséhez. Ezt úgy tudták megoldani, hogy a járműbe gyorstöltésre alkalmas csatlakozót szereltek, így a versenyeken történő bokszkiállások ideje is „lényegesen" lerövidült.

A százas tempóra történő gyorsítás mindösszesen 6,8 másodpercet vesz igénybe, végsebessége pedig 150 km/h környékén mozog.

A jármű egyéb jellemzőin is változtattak a mérnökök. A Leaf tengelytávja ugyanis csökkent az eredeti példányhoz képest, a nyomtáv pedig kiszélesedett. A karosszéria is szélesebb lett, és valamivel hosszabb is.

A Nissan mérnökei szerint a versenyautó egy igazi, gördülő laboratóriumnak számít a cég számára, hiszen az elektromos hajtás mellett az aerodinamikai felszereléseket is vizsgálni tudják. A jármű a jövőben a „zöld" versenyzés egyik alappillére lehet, legalábbis ezt állítja Carlos Tavares, a Nissan America igazgatója.

A zéró kibocsátású versenyautót hazánkban is szívesen látná a magyar közönség, hiszen a teszteken és a versenyeken egyaránt teljesen hangtalanul használná a versenypályát, ami a környéken lakóknak igazi örömet okozna.