Sopronban, április 13.-án kezdődött az a Közúti Sebességszabályozási Napok névre keresztelt, kétnapos konferencia, amelyen a járművek üzemeltetői, vezetői, valamint tervezői és a közlekedés szabályozói vettek részt annak érdekében, hogy megvitassák a sebességhatárok legfontosabb kérdéseit.
Schváb Zoltán, közlekedési helyettes államtitkár is részt vett a rendezvényen. Elmondta, hogy a sebességszabályozás mindig is a közlekedésszabályozás legvitatottabb kérdése volt, hiszen rengetegen állnak a jelenleginél sokkal engedékenyebb határok mellett, ám ugyanakkor a kirívóbb szabálysértések miatt bekövetkezett balesetek viszont a szigorúbb korlátozás mellett szólnak.
Az Európai Unió egyelőre nem egységesítette a sebességhatárokat, s bár a lakott területen belül általánosan elfogadott szabályozás az 50 km/h, az autóutak és autópályák korlátai hatalmas szórást mutatnak. A határok tehát folyamatosan változnak, ám ennek oka nem csak a közlekedésbiztonsági szempontokban keresendő, hanem az energiatakarékosságban és a környezetvédelemben is.
Több KRESZ módosítás is történt az utóbbi években, amik nem csak a gépjárművekre, hanem a kerékpárosokra is vonatkoztak. Az egyik ilyen volt a 2008-as szabályozás, mely szerint a járművek számára lehetőség nyílt nagyobb sebességű szakaszok kijelölésére is lakott területen kívül.
A helyettes államtitkár kiemelte, hogy a jelenleg épülő, nagyobb sebességre alkalmas útszakaszok kivitelezésére nagy hatással vannak a korábban szerzett üzemeltetési tapasztalatok. A sebesség helyes megválasztása tehát nem csak a járművezetőkre, hanem a tervező mérnökökre és a szabályozókra is hatalmas terhet ró.
A jövőben tehát mindenféleképpen egyenrangú szempontként kell kezelni a közlekedés biztonságát a forgalom folyamatos haladásával és gyorsaságával is, és így könnyebben kialakíthatók lesznek mind a közlekedési útvonalak, mind pedig a rájuk vonatkozó szabályozások.