Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Sebességhatár=közlekedésbiztonság
A napokban megdőlt a hazai autópályás sebességrekord, ugyanis az M6-oson egy sportautó sofőrje 259 kilométeres óránkénti sebességgel száguldott el a traffipax kamerája előtt. Éppen az ilyen esetek miatt szükséges tehát a sebességhatárok kérdéséről beszélni.

Sopronban, április 13.-án kezdődött az a Közúti Sebességszabályozási Napok névre keresztelt, kétnapos konferencia, amelyen a járművek üzemeltetői, vezetői, valamint tervezői és a közlekedés szabályozói vettek részt annak érdekében, hogy megvitassák a sebességhatárok legfontosabb kérdéseit.

Schváb Zoltán, közlekedési helyettes államtitkár is részt vett a rendezvényen. Elmondta, hogy a sebességszabályozás mindig is a közlekedésszabályozás legvitatottabb kérdése volt, hiszen rengetegen állnak a jelenleginél sokkal engedékenyebb határok mellett, ám ugyanakkor a kirívóbb szabálysértések miatt bekövetkezett balesetek viszont a szigorúbb korlátozás mellett szólnak.

Az Európai Unió egyelőre nem egységesítette a sebességhatárokat, s bár a lakott területen belül általánosan elfogadott szabályozás az 50 km/h, az autóutak és autópályák korlátai hatalmas szórást mutatnak. A határok tehát folyamatosan változnak, ám ennek oka nem csak a közlekedésbiztonsági szempontokban keresendő, hanem az energiatakarékosságban és a környezetvédelemben is.

Több KRESZ módosítás is történt az utóbbi években, amik nem csak a gépjárművekre, hanem a kerékpárosokra is vonatkoztak. Az egyik ilyen volt a 2008-as szabályozás, mely szerint a járművek számára lehetőség nyílt nagyobb sebességű szakaszok kijelölésére is lakott területen kívül.
A helyettes államtitkár kiemelte, hogy a jelenleg épülő, nagyobb sebességre alkalmas útszakaszok kivitelezésére nagy hatással vannak a korábban szerzett üzemeltetési tapasztalatok. A sebesség helyes megválasztása tehát nem csak a járművezetőkre, hanem a tervező mérnökökre és a szabályozókra is hatalmas terhet ró.

A jövőben tehát mindenféleképpen egyenrangú szempontként kell kezelni a közlekedés biztonságát a forgalom folyamatos haladásával és gyorsaságával is, és így könnyebben kialakíthatók lesznek mind a közlekedési útvonalak, mind pedig a rájuk vonatkozó szabályozások.