Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
VW E-Scooter
Az elsőségért folyó harc az autógyártás piacán egyre nehezebbé válik, hiszen igazán újító ötletekre van szükség a kiemelkedő eladási számok prezentálásához. A Volkswagen is tisztában van vele, így egy kicsit más irányba nyitottak, mégpedig az elektromos robogók piaca felé.

A Shanghai Autószalonon bemutatott, E-Scooter névre keresztelt csodamasina nagyon meglepte a közönséget. Senki sem hitte volna, hogy a német óriáscég ilyesmibe vágja a fejszéjét. Most már jól látszik, hogy mennyire törekszenek az autóipari cégek a több lábon állásra, hiszen a kőolaj egyre csak drágulni fog.

A kis kétkerekű mindösszesen húsz kilogrammot nyom az őt hajtó nikkel-metál-hibrid akkumulátorai nélkül. A telepek egy 350 watt teljesítményű villanymotort működtetnek, ami a járművet ötven kilométeres óránkénti sebességre is felgyorsíthatja. A motorkerékpár hatótávolsága egyetlen töltéssel negyven kilométer, ami jelenleg igen jónak mondható.

Simon Loasby, a cég kínai központjának dizájner igazgatója szerint a jövőben szeretnék kiterjeszteni a hatótávolságot, amit lítium-ionos akkumulátorokkal fognak elérni. Ezek már jobban bírják az iramot, így a jármű akár 700 wattos motort is kaphat. Lesz rajta fékenergia visszanyerő rendszer is, segítségével a hatótávolságot tovább növelhetik.
A járművet a tervezők városi használatra készítették, igazából az otthonunk és a legközelebbi vasút-, vagy metróállomás közti távolság megtételét tűzték ki célul.

A fejlesztés ötletét az adta, hogy csak a tavalyi évben húszmillió elektromos robogót értékesítettek Kínában, melyeknek alapára ötszáz dollár környékén mozgott. Az E-Scooter ezzel szemben a duplájába kerül majd, ám lényegesen jobban fel lesz szerelve. A prémium szolgáltatások közt ott szerepel a bőrülés, a LED fényszóró, a fedélzeti komputer, valamint a hajlékony műanyagburkolat is.

A gyártó 2012-re tervezi a debütálást, ám nem csak a kínai piacra szánja a termékét. Világszerte kapható lesz a kis robogó, és a mai elektromos jármű árakhoz képest viszonyítva igencsak életképes eladási számokat várhatnak tőle.