A Shanghai Autószalonon bemutatott, E-Scooter névre keresztelt csodamasina nagyon meglepte a közönséget. Senki sem hitte volna, hogy a német óriáscég ilyesmibe vágja a fejszéjét. Most már jól látszik, hogy mennyire törekszenek az autóipari cégek a több lábon állásra, hiszen a kőolaj egyre csak drágulni fog.
A kis kétkerekű mindösszesen húsz kilogrammot nyom az őt hajtó nikkel-metál-hibrid akkumulátorai nélkül. A telepek egy 350 watt teljesítményű villanymotort működtetnek, ami a járművet ötven kilométeres óránkénti sebességre is felgyorsíthatja. A motorkerékpár hatótávolsága egyetlen töltéssel negyven kilométer, ami jelenleg igen jónak mondható.
Simon Loasby, a cég kínai központjának dizájner igazgatója szerint a jövőben szeretnék kiterjeszteni a hatótávolságot, amit lítium-ionos akkumulátorokkal fognak elérni. Ezek már jobban bírják az iramot, így a jármű akár 700 wattos motort is kaphat. Lesz rajta fékenergia visszanyerő rendszer is, segítségével a hatótávolságot tovább növelhetik.
A járművet a tervezők városi használatra készítették, igazából az otthonunk és a legközelebbi vasút-, vagy metróállomás közti távolság megtételét tűzték ki célul.
A fejlesztés ötletét az adta, hogy csak a tavalyi évben húszmillió elektromos robogót értékesítettek Kínában, melyeknek alapára ötszáz dollár környékén mozgott. Az E-Scooter ezzel szemben a duplájába kerül majd, ám lényegesen jobban fel lesz szerelve. A prémium szolgáltatások közt ott szerepel a bőrülés, a LED fényszóró, a fedélzeti komputer, valamint a hajlékony műanyagburkolat is.
A gyártó 2012-re tervezi a debütálást, ám nem csak a kínai piacra szánja a termékét. Világszerte kapható lesz a kis robogó, és a mai elektromos jármű árakhoz képest viszonyítva igencsak életképes eladási számokat várhatnak tőle.