Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Javulhat a tömegközlekedés
Fellélegezhetnek a budapesti lakosok, hiszen már tervbe van véve az új trolibuszok és villamosok megvásárlása. Az újabb járművekkel modernizálható lenne a jelenlegi járműpark, valamint kényelmesebbé tehető volna a közösségi közlekedés.

Közel száz új trolibuszt, illetve villamost vásárolhat 2014-ig a főváros, feltéve, ha a Fővárosi Közgyűlés ülésén elfogadják a képviselők az erről szóló előterjesztést. A főváros honlapján a múlt héten közreadott javaslat szerint három éven belül kilencvenhárom trolibuszt, illetve kilencvenhat darab harmincöt és ötvennégy méteres villamost szereznének be az első ütemben. A második ütemben viszont 2016-ig újabb harminchét villamos szerelvény érkezhet a fővárosba.

A Budapesti Közlekedési Központ kezelte projekt összköltsége meghaladja a 157 milliárd forintot. Ennyit azonban nem tudnának kifizetni, így tetemes, kilencvennyolc százalékos részét az Európai Unió finanszírozza, így Budapestnek mindösszesen csak hárommilliárd forintot kell önrészként biztosítania.

Természetesen a járműbeszerzésen túl a fővárosnak egyéb beruházásokat is végre kell hajtani, mármint ami az infrastruktúrát illeti. Többek között át kell alakítani a peronszinteket, valamint a hatalmas mennyiségű villamosnak új kocsiszínt kell biztosítani. Erre a célra több tanulmány is a volt Józsefvárosi pályaudvart jelöli meg legalkalmasabb helyszínként, ezért a BKK már meg is kezdte a tárgyalásokat a MÁV-val.

A BKK a projekttel azt a célt kívánja elérni, hogy a jelenlegi, túlüzemeltetett villamos és trolibusz járműparkot frissítse, valamint a kényelmesebb közlekedés megvalósításának szempontjából több alacsonypadlós járatot üzemeltessen. Ha a testület elfogadja György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester helyettes előterjesztését, akkor a megvalósításhoz szükséges hárommilliárdos önrészt szerepeltetni kell a jövő évi költségvetésben, valamint a hétéves fejlesztési koncepcióban is.