Közel száz új trolibuszt, illetve villamost vásárolhat 2014-ig a főváros, feltéve, ha a Fővárosi Közgyűlés ülésén elfogadják a képviselők az erről szóló előterjesztést. A főváros honlapján a múlt héten közreadott javaslat szerint három éven belül kilencvenhárom trolibuszt, illetve kilencvenhat darab harmincöt és ötvennégy méteres villamost szereznének be az első ütemben. A második ütemben viszont 2016-ig újabb harminchét villamos szerelvény érkezhet a fővárosba.
A Budapesti Közlekedési Központ kezelte projekt összköltsége meghaladja a 157 milliárd forintot. Ennyit azonban nem tudnának kifizetni, így tetemes, kilencvennyolc százalékos részét az Európai Unió finanszírozza, így Budapestnek mindösszesen csak hárommilliárd forintot kell önrészként biztosítania.
Természetesen a járműbeszerzésen túl a fővárosnak egyéb beruházásokat is végre kell hajtani, mármint ami az infrastruktúrát illeti. Többek között át kell alakítani a peronszinteket, valamint a hatalmas mennyiségű villamosnak új kocsiszínt kell biztosítani. Erre a célra több tanulmány is a volt Józsefvárosi pályaudvart jelöli meg legalkalmasabb helyszínként, ezért a BKK már meg is kezdte a tárgyalásokat a MÁV-val.
A BKK a projekttel azt a célt kívánja elérni, hogy a jelenlegi, túlüzemeltetett villamos és trolibusz járműparkot frissítse, valamint a kényelmesebb közlekedés megvalósításának szempontjából több alacsonypadlós járatot üzemeltessen. Ha a testület elfogadja György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester helyettes előterjesztését, akkor a megvalósításhoz szükséges hárommilliárdos önrészt szerepeltetni kell a jövő évi költségvetésben, valamint a hétéves fejlesztési koncepcióban is.