Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
A hidrogénüzem készen áll a bevetésre
Változásra van szükség az autógyártás területén, mégpedig minél gyorsabban. A német Mercedes-Benz azt szeretné elérni, hogy négy éven belül már sorozatban gyárthassa hidrogénüzemű, üzemanyagcellás járműveit.

Az egyik német újság szerint a Daimler 2015-től kezdi meg hidrogéncella hajtotta járműveinek sorozatgyártását, melyek egyetlen tankolással négyszáz kilométert is képesek megtenni. Thomas Weber, a gyártó kutatási igazgatója szerint a technológia már régóta rendelkezésre áll, melyet vétek lenne nem kihasználni.

A Mercedes néhány autója, mégpedig a „B" osztályból már régóta világkörüli próbaútján van, ezzel a Mercedes bebizonyíthatja, hogy a technológia teljes mértékben alkalmas arra, hogy bármely kontinensen megállja a helyét és alkalmas kereskedelmi hasznosításra is. A kutatási vezető arra is kitért, hogy a járművek elterjedéséhez nem csak a megfelelő technológiára van szükség, hanem ez esetben nagymértékben befolyásoló tényező lehet még az infrastruktúra is.

A járművek használatához tehát üzemanyag kutakra van szükség. A jelenlegi töltőállomások is alkalmasak lehetnek erre a célra, ám számukat tekintve legalább ezer darab kútnál kell bevezetni a hidrogéntankolási lehetőséget. Jelenleg Németországban mindösszesen harminc ilyen töltőállomás létezik.

A Daimler jelenleg csak kis szériában készíti hidrogénüzemű járműveit, és mindössze csak kétszáz példány elkészítését tervezi a közeljövőben. Három gépkocsija már világkörüli úton van, jelenleg Kínában tartózkodnak, visszaérkezésük majd csak júniusra tehető. Ezzel az úttal azt szeretnék bebizonyítani a stuttgartiak, hogy a technológia teljesen alkalmas a mindennapi használatra, és azt, hogy szükség lehet globális töltőhálózat kialakítására akár Németországban, akár azon kívül.

Az első szériás példányokat már leszállították a megrendelőknek, többek között Németországba, Norvégiába, valamint Amerikába.