Az egyik német újság szerint a Daimler 2015-től kezdi meg hidrogéncella hajtotta járműveinek sorozatgyártását, melyek egyetlen tankolással négyszáz kilométert is képesek megtenni. Thomas Weber, a gyártó kutatási igazgatója szerint a technológia már régóta rendelkezésre áll, melyet vétek lenne nem kihasználni.
A Mercedes néhány autója, mégpedig a „B" osztályból már régóta világkörüli próbaútján van, ezzel a Mercedes bebizonyíthatja, hogy a technológia teljes mértékben alkalmas arra, hogy bármely kontinensen megállja a helyét és alkalmas kereskedelmi hasznosításra is. A kutatási vezető arra is kitért, hogy a járművek elterjedéséhez nem csak a megfelelő technológiára van szükség, hanem ez esetben nagymértékben befolyásoló tényező lehet még az infrastruktúra is.
A járművek használatához tehát üzemanyag kutakra van szükség. A jelenlegi töltőállomások is alkalmasak lehetnek erre a célra, ám számukat tekintve legalább ezer darab kútnál kell bevezetni a hidrogéntankolási lehetőséget. Jelenleg Németországban mindösszesen harminc ilyen töltőállomás létezik.
A Daimler jelenleg csak kis szériában készíti hidrogénüzemű járműveit, és mindössze csak kétszáz példány elkészítését tervezi a közeljövőben. Három gépkocsija már világkörüli úton van, jelenleg Kínában tartózkodnak, visszaérkezésük majd csak júniusra tehető. Ezzel az úttal azt szeretnék bebizonyítani a stuttgartiak, hogy a technológia teljesen alkalmas a mindennapi használatra, és azt, hogy szükség lehet globális töltőhálózat kialakítására akár Németországban, akár azon kívül.
Az első szériás példányokat már leszállították a megrendelőknek, többek között Németországba, Norvégiába, valamint Amerikába.