Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Közútfejlesztések
Újabb huszonöt kilométerrel és egy új Tisza-híddal bővült az M43-as autópálya Szeged és Makó között. A két új szakasz és a híd átadásán jelen volt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.

Az államtitkár kihangsúlyozta, hogy az autópálya, valamint a híd megépítése az egyik legfontosabb lépés volt Csongrád megyében, hiszen a közlekedésfejlesztési beruházás segítségével megszűntethetővé vált a kamionok átmenő forgalma a 43. számú főút menti településeken.

A napi szinten két-háromezres átmenő teherautó forgalom hatalmas terhelést rótt a helyiekre, bár az országban nem számított egyedülállónak. Ha az összes gépjárművet figyelembe vesszük, akkor a határnál négyezer, Szeged belvárosán keresztül pedig harmincezer darab közlekedik naponta. Völner Pál azt is elmondta, hogy már belátható közelségbe került a Makót a határral összekötő M43-as szakasz megépítése is.

A Szeged és Arad közti összekötő autópálya kapcsolat határmetszéspontjáról szóló szakértői megállapodást még idén februárban rögzítették a felek. A közeljövőben várható kormányhatározat adhat felhatalmazást a fejlesztési miniszternek arra, hogy a dokumentumot aláírásával véglegesítse. A magyar oldalon -a tervek szerint- még idén megkezdődhetnek a hiányzó M43-as szakasz kialakításának munkálatai, mellyel az autópálya 2013-ra érheti el a román határt.

A pályaszakasz befejezése Európai Uniós cél is egyben, hiszen ez lenne az egyik legjelentősebb, Magyarországon áthaladó tranzitfolyosó Közép-Európában. Az M43-as autópálya biztosítaná az összeköttetést Romániával, Bulgáriával és Görögországgal anélkül, hogy az unió határait át kellene lépni.

Az Új Széchenyi Terv nagy figyelmet fordít a hazánkon áthaladó tranzitfolyosók fejlesztésére és a későbbi tranzitszerepből adódó lehetőségekre egyaránt. Éppen ezért a kormány már számos útfejlesztést nevezett meg a régiók közti egyensúly fenntartása céljából. Ilyen például az M2-es autóút, amely Budapest és Vác közti szakaszának kibővítése még az idei év végén megkezdődhet. A 62.számú főút Perkáta elkerülő szakaszának építése is megkezdődik, valamint emellett idén várható a két Ipoly-híd átadása.

2012 végéig a tervek szerint 420 milliárdos költséggel 720 kilométernyi új vagy felújított útszakasz átadása tervezett.