Az államtitkár kihangsúlyozta, hogy az autópálya, valamint a híd megépítése az egyik legfontosabb lépés volt Csongrád megyében, hiszen a közlekedésfejlesztési beruházás segítségével megszűntethetővé vált a kamionok átmenő forgalma a 43. számú főút menti településeken.
A napi szinten két-háromezres átmenő teherautó forgalom hatalmas terhelést rótt a helyiekre, bár az országban nem számított egyedülállónak. Ha az összes gépjárművet figyelembe vesszük, akkor a határnál négyezer, Szeged belvárosán keresztül pedig harmincezer darab közlekedik naponta. Völner Pál azt is elmondta, hogy már belátható közelségbe került a Makót a határral összekötő M43-as szakasz megépítése is.
A Szeged és Arad közti összekötő autópálya kapcsolat határmetszéspontjáról szóló szakértői megállapodást még idén februárban rögzítették a felek. A közeljövőben várható kormányhatározat adhat felhatalmazást a fejlesztési miniszternek arra, hogy a dokumentumot aláírásával véglegesítse. A magyar oldalon -a tervek szerint- még idén megkezdődhetnek a hiányzó M43-as szakasz kialakításának munkálatai, mellyel az autópálya 2013-ra érheti el a román határt.
A pályaszakasz befejezése Európai Uniós cél is egyben, hiszen ez lenne az egyik legjelentősebb, Magyarországon áthaladó tranzitfolyosó Közép-Európában. Az M43-as autópálya biztosítaná az összeköttetést Romániával, Bulgáriával és Görögországgal anélkül, hogy az unió határait át kellene lépni.
Az Új Széchenyi Terv nagy figyelmet fordít a hazánkon áthaladó tranzitfolyosók fejlesztésére és a későbbi tranzitszerepből adódó lehetőségekre egyaránt. Éppen ezért a kormány már számos útfejlesztést nevezett meg a régiók közti egyensúly fenntartása céljából. Ilyen például az M2-es autóút, amely Budapest és Vác közti szakaszának kibővítése még az idei év végén megkezdődhet. A 62.számú főút Perkáta elkerülő szakaszának építése is megkezdődik, valamint emellett idén várható a két Ipoly-híd átadása.
2012 végéig a tervek szerint 420 milliárdos költséggel 720 kilométernyi új vagy felújított útszakasz átadása tervezett.