Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
World Car Awards 2011
A Nissan Leaf már nem csak az Európai Év Autója, hanem a 2011-es Világ Év Autója is. A New York-i Nemzetközi Autószalonon hirdették ki a győztest, s ezzel a Leaf maga mögé utasította az ötös BMW-t, valamint az Audi A8-at.

A World Car Awards nemzetközi szervezet zsűrije elmondta, hogy a Leaf a világ legelső, nagy szériában gyártott elektromos autója, amely lényegében hidat jelent a Nissan elektromos világába. A kocsi egyébként szinte tökéletes tulajdonságokkal rendelkezik, hiszen alacsony súlypontja van, amely nagyon jó kanyarstabilitást eredményez, és ezért a jármű lényegében semleges kormányzottsággal bír. A díjat egyébként hetedik éve osztják ki a szériában gyártott járműveknek, a zsűri pedig európai, amerikai, valamint ázsiai szakújságírókból áll.

A Leaf egyetlen feltöltéssel több, mint százhatvan kilométert képes megtenni, nyolc óra alatt lehet teljesen feltölteni a 220 voltos hálózatról, elektromos hajtása miatt pedig lényegesen csendesebb, mint egy mai, hagyományos jármű. Vezetni azonban éppen olyan élmény, mint bármely fosszilis energiával működő társát.

A Nissan Leaf-et jelenleg Japánban, Oppamában készítik, ám jövőre már az Amerikai Egyesült Államok területén, mégpedig Tenessee államban, valamint Nagy-Britanniában, Sunderlandban is gyártani fogják. A jármű már kapható az USA-ban, Japánban, valamint néhány európai országban is. A jövő év végéig több nemzetközi piacra is be szeretnének vele törni.

A Renault a Nissannal közösen szeretne a nulla kibocsátású járművek terén vezető szerephez jutni, éppen ezért már kilencven országgal, több várossal és szervezettel alakított ki partneri viszonyt. Céljuk a fenntartható elektro-mobilitás kialakítása, valamint a járművek egyes elemeinek továbbfejlesztése. Emellett természetesen az infrastrukturális fejlesztésekben is hatékonyan vesznek részt, hiszen a töltőállomások kialakítása az eladási számok növelése szempontjából elengedhetetlen.
A cég természetesen előnyben részesíti a megújuló energiaforrások használatát, valamint az újrahasznosítható anyagokat is.