Az Opel is megpróbálkozik azzal, amibe már többen is belebuktak, miszerint egy teljesen új arculatot mutató járművel rukkolnak elő, amely valójában az elődre épül. A stílusban vélhetünk felfedezni némi azonosságot, ám a részletek nem igazán stimmelnek.
Az Astra a Volkswagen Sciroccora inkább hajaz, mint a Golfra, vagyis úgy tűnik, sikerült egy vérbeli kupét készíteniük. Sokan aggályaikat fejezték ki azzal szemben, hogy a jármű csak egy sima Astra lesz néhány ajtóval kevesebb kialakításban, ez azonban teljes mértékig elvethető. Jól látszik az erőt sugárzó első traktus, amely valamivel nyújtottabb lett, nem is beszélve a fényszórókról. A hatalmas lökhárító rács igazi tekintélyt kölcsönöz a kocsinak, még a hasmagasságon is csökkent némelyest.
A jármű felépítése belsőleg azonos az előddel, vagyis a padlólemez és a legtöbb főegység megegyezik, ám semmivel sem tűnik közelebbinek a rokonság, mint mondjuk a Chevrolet Cruze-zal.
Hátul a már megszokott, sportos kipufogóvégek díszelegnek, és sejtetni engedik, hogy bizony szükség van a keresztmetszetre. A motortérben ugyanis egy igazi vadállat lakozik. A soros négyhengeres, kétezer köbcentis, turbófeltöltéses erőforrás nem kevesebb, mint 290 lóerőt képes kisajtolni magából. A motorhoz hatfokozatú, manuális sebességváltó csatlakozik, amely magában foglal egy önzáró differenciálművet is, melyen keresztül az első kerekeket hajtja.
A járműről sajnos nem közöltek túl sok információt, azt azonban elmondták, hogy júniustól már rendelhető lesz. Első nyilvános megjelenése azonban majd csak az ősszel megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon várható.