Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Versenyre született
Érdekesebbnél érdekesebb koncepciókkal érkeznek a nagyobb autógyártók a szakkiállításokra. A Peugeot még tavaly bemutatta az EX1 -et, amely most bizonyított is a versenypályán.

A „Francia Batmobil" névre keresztelt tanulmányautó roadster lett a javából. Futurisztikus külső dizájn, változtatható hűtőrács, polírozott, hangsúlyos alumínium elemek, valamint hátrafelé nyíló ajtók -ezek mind-mind a Peugeot következő stílusának jegyei lehetnek.

Az utastér sem maradhat említés nélkül, hiszen a kárpitok körbe bőrrel bevontak, a legkülönbözőbb digitális műszerek keretei pedig fémből készültek. A Star Trek sorozatból jól ismert űrhajót idéző fülkében ülve olyan érzésünk támadhat, mintha nemsokára katapultálnának minket a Holdra. Még a kormány sem kerek, két markolat gondoskodik a biztonságos fogásról.

A hajtásról két darab elektromotor gondoskodik, melyek együttes teljesítménye 340 lóerő, nyomatékuk pedig 480 Nm. Mivel a motorok egy-egy tengelyre vannak építve, így a jármű lényegében összkerékhajtással rendelkezik.

A járművet már többszöri tesztnek vetették alá. Először Sichuan tartomány Chengdu repülőterén próbálták ki a menetteljesítményeket.

A százas sprint 3,49 másodpercet vett igénybe, ám eközben az 1G erősségű, vízszintes gyorsulás harminckilenc méteren át tartott. Ezután megmérték a negyed, illetve a nyolcad mérföldes gyorsulását is. Az előbbit 12,67 másodperc alatt, az utóbbit pedig 7,08 másodperc alatt teljesítette.

Legutóbb a Stéphane Caillet vezette jármű a Nürburgring-Nordschleife versenypályán teljesített. A majdnem huszonegy kilométer hosszú pályát kilenc perc és 1,33 másodperc alatt futotta körbe, ami nem mindennapi teljesítmény egy elektromos autóhoz képest, átlagsebessége pedig 138,32 km/h volt.

A gyártó szerint a hátul keskeny nyomtávú járműre még sok teszt vár, és egyelőre csak a pályán ismerkedhet meg vele a közönség. A sorozatgyártásról, illetve az eladási árról egyelőre nem nyilatkozott a Peugeot.