Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A leginnovatívabb fejlesztés
A hétvégén megrendezésre került VI Széchenyi Futamon nagy volt az izgalom, főként, ami a Debreceni Egyetem Műszaki Karát illeti. A High Voltage csapat ugyanis olyan elektromos járművet építettek, mely több díjat is elhozott a megmérettetésről.

A kar oktatója, aki egyébként a főkonstruktőr is volt elmondta, hogy szinte már csak egy lépésre állnak attól, hogy városi jármű lehessen az elektromos autóból. A versenyen ötvennégy kilométert tettek meg, és az általuk tervezett Gerundium névre hallgató járgány minden más csapatot maga mögé utasított.

A jármű az esős idő ellenére sem hibásodott meg, sőt, az akkumulátorok is jól bírták a maximálisan hetvenhét kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő szerkezetben. A magas teljesítményhez a legenergiatakarékosabb működés párosult. A kocsit egy fedélzeti számítógép vezérli, a vezető elektromos gázpedált működtet. Maximális sebessége jelenleg nyolcvan kilométer óránként, melyre hetven méter alatt képes felgyorsulni, ám a csúcssebessége tovább növelhető az elektronika módosításával, természetesen a menetidő kárára.

A jármű több díjat is megnyert. Az Audi Progressivity díjat is a csapatnak ítélték, ugyanis az ő járművük volt a legerősebb, a leginnovatívabb, valamint a legjobban kivitelezett a negyvenöt nevezett közül. A díj mellé négyezer eurós pénzösszeg is járt, amelyet a hallgatók azért kaptak, hogy fejlesszék tovább járművüket. Ugyanis saját maguk tervezték azt a frekvenciaváltót, mellyel szabályozni lehet az autó hajtására használt váltóáramú villanymotort.

A DE dékán helyettese szerint a jármű ugyan nagyon sok pénzbe került már, ám az építésével szerzett tudás megfizethetetlen volt. Az Audi is támogatta a projektet, ami nem lehet véletlen, hiszen már csak egyetlen lépésre vannak attól, hogy a kocsi városi, mindennapi közlekedésre alkalmas legyen.

A csapat tagjai voltak: Fekete-Szűcs Dániel, Székács István, Vitéz Attila, Darai Gyula, Husi Géza (oktatók), Vincze Ferenc József, Boros Máté, Dusnoki Manó, Király István, Fülöp Ádám, Tarapcsák János (hallgatók).