Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Megdőlni látszanak az elméletek
Európában is lassan terjednek az elektromos járművek, hiszen a magas áruk egyelőre nem teszi lehetővé a többségnek, hogy környezetbarát járművet vásároljon. Pedig a városi használatra kiválóan alkalmasak ezek az autók.

A Duisburg-Essen Egyetem készített egy tanulmányt, mely szerint a német városokban könnyen elterjeszthetők lennének az elektromos gépjárművek. A németeknél is hasonló a helyzet, mint Amerikában, hiszen az ország gépjárműállományának mintegy tíz százalékát teszik ki az elektromos járművek. A kutatók tehát ezt az arányt vették alapul számításaikhoz.

A városokban végzett próbautak alapján ara a következtetésre jutottak, hogy egy elektromos jármű napi átlagban nagyjából harminc kilométeres távolságot tesz meg az aktuális város határain belül, így a jelenleg átlagosan elterjedt húsz kilowattórás akkumulátorpakk nagyjából négy napra elegendő egyetlen feltöltéssel. Ez azt is jelenti egyben, hogy a járművek hatótávolsági korlátaitól az átlagos használat során szinte teljes mértékben el lehet tekinteni.

A járművekhez ebben az esetben jóformán még töltőállomásra sincs szükség, hiszen a külvárosban az otthoni konnektorról is fel lehet tölteni a járművet. Azt mondhatjuk tehát, hogy átlagosan hetven hálózati csatlakozóval akár kétszáz jármű is kiválóan üzemeltethető folyamatosan. Ez azt jelenti, hogy megdőlhet a hiedelem, miszerint rengeteg városi töltőállomásra van szükség az elektromos autók elterjedésének elősegítésére.

A kutatások azt mutatják, hogy az elektromos járművek üzemeltetéséhez ötvenhétezer megawattóra plusz energia szükségeltetik, ami egy Köln méretű város és tíz százalékos elektromos jármű arány esetében 3,2 százalékos növekedést jelentene. Ezt a jelenlegi elektromos áramellátó hálózat kapacitása könnyedén ki tudja szolgálni.