Bár már kósza hírek reppentek fel, hogy 2012-re megérkezik az új 599-es, ám egyelőre még semmi sem biztos. Egyes videós oldalakon már láthatunk teszteket az új járgányról, azonban, hogy szériaérett lenne-e, nem lehet tudni.
Az már teljesen biztos, hogy az alkalmazott technológiák miatt nem kell majd szégyenkezniük az olaszoknak, hiszen mindent beleraknak, ami csak egy sportautóba belekerülhet. A karosszéria már a megszokott áramvonalasságával hasítja a levegőt, az alváz pedig teljes egészében alumíniumból készül. A további súlycsökkentés érdekében a misztikus jármű több eleme is kompozit anyagokból készült.
Nagyon odafigyeltek a vezetés élményére, hiszen nem csak kinézetében, de technikájában is felülmúlja egykori önmagát. A hátsó felfüggesztésnél például úgynevezett többcsuklós megoldást alkalmaztak, ami nagyban segíti az úttartás, azonban a komfortérzetet növeli annak ellenére, hogy a jármű sportossága megmarad.
A kocsi gyors, mint a villám. Hogy mit képesek kihozni egy V12-es motorból? Teljes biztonsággal kijelenthetjük, hogy a maximumot. A 6,3 literes erőforrás 710 lóerős teljesítménye sokat elárul az 599-es mozgékonyságáról. A hatalmas erőt a már jól megszokott duplatárcsás tengelykapcsolóval juttatják át a hétsebességes sebességváltóra, amely a hátsó kerekeket hajtja, mégpedig az elektronikusan záró differenciálművön keresztül.
Hogy készül-e a jármű a jövőben négy kerék meghajtással, azt egyelőre nem lehet tudni. Egyelőre marad a prototípus verzió, aki pedig egy kicsit többet szeretne megtudni a kocsiról, annak a Maranello-i pályán kell egy kicsit kémkednie.