A német kormány azt szeretné elérni, hogy tíz éven belül egymillió elektromos jármű közlekedjen országuk útjain. A megvalósításhoz azonban támogatásokra van szükség, hiszen a villamos hajtású járművek egyelőre rettenetesen drágák és a beléjük invesztált összeg szinte soha nem térül meg. Éppen ezért az árukat le kell nyomni, hogy meginduljon a vásárlási kedv.
Az autógyártás bölcsőjének is titulált ország az ügy érdekében képes lenne euró milliárdokat invesztálni az elektromos járművekbe. A támogatások pedig az adózásban, mégpedig a regisztrációs adóteher vonatkozásában jelennének meg, így elősegítenék a munkához használt zöld járművek elterjedését. Ha mindez nem volna elég, akkor elég megnézni a német kormány rövidtávú terveit. Abban ugyanis az szerepel, hogy a közeljövőben akár több ezer villanyautót is vásárolhat a kabinet.
Van azonban egy aprócska probléma is. A villanyautóhoz ugyanis villamos energiára van szükség, amit pedig az országban nagyrészt az atomerőművek állítanak elő. A fukushimai atomkatasztrófa után azonban az emberek az atomenergiára vonatkozó megítélése a világ szinte összes országában negatív irányba fordult. A németek pedig kifejezetten ellenzik újabb atomerőművek építését, sőt azt követelik, hogy az ország álljon át a megújuló energiaforrások pályájára.
A kormány, hogy eleget tehessen a követeléseknek, a megújulókból származó kapcsolt áram átvételi tarifájának emelésére készül. Elsőként a szél- és a geotermikus energiaforrások által előállított áramra vonatkoznak a változások, tizenhárom centről tizenötre emelkedne az átvétel kilowattórája a jövő év januárjától.