Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Most a zöld a módi
Németország zöldebb pályára áll. Angela Merkel kabinetje ugyanis úgy döntött, hogy akár milliárdokat is képes áldozni a villanyautók nagy számban való elterjesztésének érdekében.

A német kormány azt szeretné elérni, hogy tíz éven belül egymillió elektromos jármű közlekedjen országuk útjain. A megvalósításhoz azonban támogatásokra van szükség, hiszen a villamos hajtású járművek egyelőre rettenetesen drágák és a beléjük invesztált összeg szinte soha nem térül meg. Éppen ezért az árukat le kell nyomni, hogy meginduljon a vásárlási kedv.

Az autógyártás bölcsőjének is titulált ország az ügy érdekében képes lenne euró milliárdokat invesztálni az elektromos járművekbe. A támogatások pedig az adózásban, mégpedig a regisztrációs adóteher vonatkozásában jelennének meg, így elősegítenék a munkához használt zöld járművek elterjedését. Ha mindez nem volna elég, akkor elég megnézni a német kormány rövidtávú terveit. Abban ugyanis az szerepel, hogy a közeljövőben akár több ezer villanyautót is vásárolhat a kabinet.

Van azonban egy aprócska probléma is. A villanyautóhoz ugyanis villamos energiára van szükség, amit pedig az országban nagyrészt az atomerőművek állítanak elő. A fukushimai atomkatasztrófa után azonban az emberek az atomenergiára vonatkozó megítélése a világ szinte összes országában negatív irányba fordult. A németek pedig kifejezetten ellenzik újabb atomerőművek építését, sőt azt követelik, hogy az ország álljon át a megújuló energiaforrások pályájára.

A kormány, hogy eleget tehessen a követeléseknek, a megújulókból származó kapcsolt áram átvételi tarifájának emelésére készül. Elsőként a szél- és a geotermikus energiaforrások által előállított áramra vonatkoznak a változások, tizenhárom centről tizenötre emelkedne az átvétel kilowattórája a jövő év januárjától.