Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Északon jobban fogy a villanyautó
A villamos hajtású járművek hazai elterjesztésének több akadálya is van, elsősorban a központi, súlyozott támogatási rendszer meglétének hiánya lehet a legfőbb probléma. Hogy mit kellene tenni? Nézzük meg Norvégia példáját.

Az északi ország útjain jelenleg több elektromos jármű cirkál, mint bárhol a világon, hiszen a királyságban a legmagasabb az egy főre eső elektromos autók aránya. Ezzel a gondolkodásmóddal pedig már könnyű lehet fittyet hányni a benzinfaló országúti cirkálókra. Kijelenthetjük tehát, hogy a kőolaj országaként is ismeretes Norvégia fővárosa a világ egyik legtisztább levegőjű városa is egyben.

Mára több mint négyezer elektromos jármű közlekedik az ország útjain, az évek múlásával és a zöldebb gondolkodással számuk folyamatosan növekszik. Az elektromos járművek talán legszélesebb palettája vonul fel Oslo-ban, hiszen megtalálható a gépparkban a legkisebb járműtől kezdve a családi autón át a sportos roadsterig szinte minden. Napjainkra ezek a járművek a város összképének részévé váltak, és nem számítanak különlegességnek.

Norvégia közeli célja, hogy tíz éven belül harminc százalékkal csökkentse szén-dioxid kibocsátását. Ezen cél megvalósításához azonban szükség van a villamos hajtású járművek segítségére is, hiszen az összes kibocsátás negyven százalékáért a közlekedés felelős, annak pedig hatvan százalékát a közúti közlekedés teszi ki. A jelenleg nyilvántartott elektromos autók éves szinten hatezer tonna szén-dioxidot tudnak megspórolni.

Hogy miként tudta elérni az ország, hogy polgárai az elektromos járművek mellett döntsenek? Nagyon egyszerű: mint mindenhol, állami beavatkozásra volt szükség. Elsősorban az adószabályokon módosítottak, kedvezményeket adtak. Ezután lehetővé tették, hogy a villanyautó tulajdonosok járműveikkel ingyen parkolhatnak, ingyen tölthetik azokat, valamint felhajthatnak a buszsávokra és nem kell behajtási díjat fizetniük, ha a belvárosba kívánnak behajtani.

A kereslet pedig egyre csak nő az elektromos járművek iránt. Mutatják ezt az eladási adatok, hiszen a Mitsubishi i-MiEV-ből január óta hétszáz darab fogyott, így várhatóan az év végére több mint ezret értékesíthetnek belőle. Jelenleg pedig folynak azok a munkálatok, melyek még könnyebbé teszik az elektromos autóval közlekedők dolgát, hiszen kiépül a vadonatúj töltőhálózat, melyről a villanyautó akár húsz perc alatt is feltölthető lesz.