Az északi ország útjain jelenleg több elektromos jármű cirkál, mint bárhol a világon, hiszen a királyságban a legmagasabb az egy főre eső elektromos autók aránya. Ezzel a gondolkodásmóddal pedig már könnyű lehet fittyet hányni a benzinfaló országúti cirkálókra. Kijelenthetjük tehát, hogy a kőolaj országaként is ismeretes Norvégia fővárosa a világ egyik legtisztább levegőjű városa is egyben.
Mára több mint négyezer elektromos jármű közlekedik az ország útjain, az évek múlásával és a zöldebb gondolkodással számuk folyamatosan növekszik. Az elektromos járművek talán legszélesebb palettája vonul fel Oslo-ban, hiszen megtalálható a gépparkban a legkisebb járműtől kezdve a családi autón át a sportos roadsterig szinte minden. Napjainkra ezek a járművek a város összképének részévé váltak, és nem számítanak különlegességnek.
Norvégia közeli célja, hogy tíz éven belül harminc százalékkal csökkentse szén-dioxid kibocsátását. Ezen cél megvalósításához azonban szükség van a villamos hajtású járművek segítségére is, hiszen az összes kibocsátás negyven százalékáért a közlekedés felelős, annak pedig hatvan százalékát a közúti közlekedés teszi ki. A jelenleg nyilvántartott elektromos autók éves szinten hatezer tonna szén-dioxidot tudnak megspórolni.
Hogy miként tudta elérni az ország, hogy polgárai az elektromos járművek mellett döntsenek? Nagyon egyszerű: mint mindenhol, állami beavatkozásra volt szükség. Elsősorban az adószabályokon módosítottak, kedvezményeket adtak. Ezután lehetővé tették, hogy a villanyautó tulajdonosok járműveikkel ingyen parkolhatnak, ingyen tölthetik azokat, valamint felhajthatnak a buszsávokra és nem kell behajtási díjat fizetniük, ha a belvárosba kívánnak behajtani.
A kereslet pedig egyre csak nő az elektromos járművek iránt. Mutatják ezt az eladási adatok, hiszen a Mitsubishi i-MiEV-ből január óta hétszáz darab fogyott, így várhatóan az év végére több mint ezret értékesíthetnek belőle. Jelenleg pedig folynak azok a munkálatok, melyek még könnyebbé teszik az elektromos autóval közlekedők dolgát, hiszen kiépül a vadonatúj töltőhálózat, melyről a villanyautó akár húsz perc alatt is feltölthető lesz.