Nemrég alakult meg az Első Magyar Vasúti Járműipari Társulás azzal a céllal, hogy elősegítse a régebben már nemzetközileg is elismert, vasúti járműgyártás újraindulását. Emellett az is nagyon fontos számukra, hogy a mára hatalmassá gyülemlett tudásmennyiséget összefogja és ennek segítségével piaci előnyt kovácsoljon az országnak- mondta Surányi Sándor, a társulás ügyvivője, valamint a GanzPlan Hungária Kft. ügyvezetője.
Tájékoztatása szerint a klaszter tizennégy alapító tagja több mint kétezer embert foglalkoztat jelenleg is, éves szintű árbevételük pedig meghaladja a kétszázmilliárd forintot. A társaságoknál felhalmozódott elméleti és gyakorlati tudásmennyiség akár előnnyé is változtatható a nemzetközi piacon. A klaszter tehát elsősorban el szeretné fogadtatni magát, valamint fel akarja mérni a piaci lehetőségeket is.
A megoldás talán abban volna, ha a vasúti gördülőállomány megújítási programjából sikerülni egy nagyobb szeletet kiszakítani, a társulás éppen ezért fontos szerepet vállal az ügyben érintet iparági szereplők és az önkormányzatok, kormányzati szervek és közlekedési vállalatok között, elősegítve ezzel a jobb kommunikációs csatornák kialakítását.