Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A második legsportosabb -egyelőre
Készül az új szuper sportkocsi a McLaren háza táján. Hogy mi lehet a cél vele, azt egyelőre senki nem tudja. Talán az F1-nek keresnek méltó utódot, de lehet, hogy a Bugattit akarják lepipálni?

Tavaly ismét elkezdték gyártani a sportautókat a McLarennél. Az MP4-12C elnevezésű jármű azonban nem feltétlenül az F1 utódja. Úgy tűnik, hogy már nincs sok hátra, és megjelenhet a legújabb modell, melyet sokan már epedve várnak. A kiemelkedően magas teljesítmény mellett az utcán való használhatóságot is igyekeznek majd szem előtt tartani.

A jármű szénszálas központi cellára épül, mégpedig középmotoros kialakítással, éppen úgy, mint kisebb testvére. A legmodernebb aerodinamikai elemeket alkalmazzák majd a karosszéria megépítésénél, még fékszárnyat is kap az autó. Az első és hátsó légterelők nem csak az áramvonalasságot, hanem a leszorító erőt is növelik. Az utastérről nincsenek információk, így egyelőre nem lehet tudni, hogy 1+2 üléses lesz a jármű az elődhöz hasonlóan, vagy csak szimplán kétszemélyes.

A hatalmas teljesítményhez jó úttartásra is szükség van, ezért az angol mérnökök állítható kipörgés gátlót szereltek a kocsiba az adaptív lengéscsillapítók és a kerámiafékek mellé. Egy igazi különlegesség is kerül a járműbe, mégpedig a kikapcsolható ABS. Azért érdekes a szerkezet, mert csak a versenypályán lehetne kikapcsolni, az utcán pedig nem. A kocsi helyzetéről GPS ad koordinátákat, melyek segítségével könnyedén meghatározható, hogy éppen hol jár a kocsi.

A hírek szerint a Ricardo segítségével fejlesztik az új, ötliteres -valószínűleg turbós- V8-at, melynek várható teljesítménye és nyomatéka egyaránt nyolcszáz környékén mozog majd. Az utóbbit már 3500 és 6800-as fordulatszámok között produkálhatja. A százas gyorsuláshoz mindössze 2,8 másodpercre van szüksége. A 320 km/h-s sprintet húsz másodperc alatt futja majd, ez az idő pedig két másodperccel jobb, mint a Veyroné. A hatalmas erőket a Graziano hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltója továbbítja majd a hátsó kerekek felé.

A jármű árát átszámítva 120 millió forint környékére becsülik, ami nem éppen kevés pénz, azonban ez sehol sincs a majdnem négyszerennyibe kerülő Bugatti Veyronéhoz képest. A széria darabszámát ötszáznál jelölték meg, és egy két éven belül akár piacra is kerülhet.