Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Nem feltétlenül a MÁV a hibás
Úgy tűnik, mára már nem a MÁV veszélyezteti a magánvasutakat, hanem a külföldi cégek. A nagy magyar vasutak ugyanis mára már együtt tudnak élni a magántársaságokkal, ám az Európai Bizottság mégis eljárást indított hazánk ellen.

A kötelezettségszegési eljárás a forgalomirányítás szabálytalansága miatt indult meg Magyarország ellen. A gondot azonban már nem a MÁV és a GYSEV jelenti.

Az Európai Bizottság szerint a forgalomirányítás sajátos velejárója, hogy aki a részesévé válik, az a kapacitáselosztásban és a menetvonal-kijelölésben is részt kell, hogy vegyen. Ezekben az ügyekben tehát döntéshozatali lehetőségei lesznek a forgalomirányítónak. Márpedig az Európai Uniós jogrend szerint egy vasúti szállítási szolgáltatásokat nyújtó szervezet nem vehet részt a menetvonal-kijelöléssel és kapacitáselosztással kapcsolatos döntéshozatali metódusban, vagyis nem végezheti el ezeket a feladatokat.

Hasonló véleményen van a háromtucat, vasúti szállítással foglalkozó cég egyike, a Floyd Zrt. vezérigazgatója is. Bogdán András szerint a legjobb megoldást az jelentené az ügyben, ha a forgalomirányítás teljes egészében átkerülne egy teljesen független, pályakapacitás-elosztó szervezethez. Egy másik megoldás is lehetséges, mely szerint az is sokat segítene, ha a MÁV eladná a személyszállítási szolgáltatást végző cégét, a Start Zrt.-t, vagy a vontatásért felelős vállalatát, a Trakció Zrt.-t.

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója, Tamás-Vadnai Éva ezzel ellentétben teljesen másként látja a magánvasutak és az „állami" vasutak viszonyát -írja a Napi Gazdaság. Szerinte az utóbbi időben itthon keményedett a hangulat. Úgy látja, hogy Európában nincs még egy ilyen ország, melyben az arányaihoz képest ennyi külföldi vasúttársaságnak lenne engedélye. A probléma forrását pedig abban látja, hogy a határon túli társaságoknak nincs magyarországi telephelyük, vagyis nem fizetnek iparűzési adót, és az egyéb adóiknak a túlnyomó részét is a saját hazájuk szabályai szerint fizetik meg. A verseny tehát miattuk vált élessé.