Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Nem sokon múlott- a szerencse is közrejátszott
Az ember azt gondolná, hogy a technika fejlődésével szinte kizárhatók a vasúti balesetek. Legtöbbször azonban -mint a múlt hét elején is- csak a gondviselésen múlik, hogy nem történik komolyabb baj.

A technika ördögén kívül az emberi tényező is közrejátszhat a vasúti balesetekben. A múlt hét elején két vasúti szerencsétlenség is bekövetkezhetett volna, ám a szerencsének és néhány alkalmazottnak köszönhetően nem történt meg a tragédia.

A MÁV is megerősítette azt a tényt, mely szerint két alkalommal is történhetett volna vasúti katasztrófa a múlt hét elején. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete szerint május 16-án a Tura és Aszód közötti fővonalon két vonat haladt egymással szemben a menetrendnek megfelelő, százhúsz kilométeres óránkénti sebességgel. A turai forgalmi szolgálatos azonban észrevette tévedését és tájékoztatta a fő menetirányítót a történtekről. A vészhelyzetről így a vonatvezetők is időben értesültek és csak néhány száz méteren múlott, hogy nem történt hatalmas katasztrófa.

Az eset okát a biztosítóberendezés hibás működése adta. A két állomás között emiatt „állomástávolsági közlekedést" rendeltek el, aminek lényege, hogy a két állomás között egy-egy vágányon csak egy vonat közlekedhet.

A másik baleset Újfehértó közelében, a fenti eset után két nappal következhetett volna be. Ekkor ugyanis az újfehértói állomáson várakozó, 45.439 számú, Debrecen felé közlekedő, a Floyd magán-vasúttársaság által üzemeltetett tehervonat felhatalmazás nélkül elindult a nyomvonalon.

A MÁV elmondása szerint a két eset valóban megtörtént, és a társaság hivatalból nyomozást rendelt el a felelősök megtalálásának okán. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) bevonásával az események körülményeinek vizsgálata jelenleg is folyamatban van, a vizsgálat lezárultával következhet majd a felelősségre vonás.