Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A Földet is megkerülheti
Újabb kísérletre vállalkoznak a Solar Impulse-zal, ugyanis feltett szándékuk, hogy körberepülik a Földet. A napelemes repülőgép a svájci Payernből indult, és sikeresen landolt Brüsszelben.

A napelemek hajtotta repülőgépet André Borschberg vezette, aki Bertand Piccarddal közösen készítette el a napelemes repülőgépet. Az első felszállásra már két évvel ezelőtt sor került, ám tavaly júliusban már huszonnégy órát repültek vele Svájc felett. Most Payernből indultak, és Franciaországon és Luxemburgon át érkeztek meg Brüsszelbe. A tizenhárom órás repülés teljesen zökkenőmentesen zajlott.

A repülőgépet négy, egyenként tíz lóerős villanymotor hajtja, melyek kétlapátos légcsavarokat hajtanak. Indításkor négy darab lítium-ionos akkumulátor hajtja, felszállás után pedig a gépen elhelyezkedő 11280 napelem cella. Repülni éjszaka is képes, ugyanis az akkumulátorok nappal feltöltődnek, így éjjel táplálhatják a motorokat.

A gép megépítését mintegy kétszáz európai vállalat támogatta. Javarészt a legkorszerűbb műanyagokból készült el a napelem cellákat is készítő Solvay konszern irányítása alatt. A gép 6,4 méter magas, 21,85 méter hosszú, szárnyfesztávolsága pedig 61,4 méter, vagyis egy Boeing 777-ével vetekszik. A napelemek közel hetven négyzetméteres felületet borítanak be, a gép felszereltsége pedig a minél könnyebb súly elérése érdekében igazán puritán. A menetkész tömege a pilótával együtt mindösszesen csak 1700 kilogramm.

Jelenleg a brüsszeli kiállításon vesz részt, majd június elején továbbrepül Párizsba, hogy az ottani repülő kiállításon vegyen részt.

A jövőben a gép jelenleg is építés alatt álló nagytestvérével szeretnék a Földet is megkerülni. Azonban ehhez a vállalkozáshoz mindenképpen pontos időjárási helyzetjelentésekre lesz szükség, hiszen a hosszan tartó borús idő, valamint az erős szél is leszállásra késztetheti a repülőgépet, ugyanis súly és sebessége viszonylag kicsi lesz.