A napelemek hajtotta repülőgépet André Borschberg vezette, aki Bertand Piccarddal közösen készítette el a napelemes repülőgépet. Az első felszállásra már két évvel ezelőtt sor került, ám tavaly júliusban már huszonnégy órát repültek vele Svájc felett. Most Payernből indultak, és Franciaországon és Luxemburgon át érkeztek meg Brüsszelbe. A tizenhárom órás repülés teljesen zökkenőmentesen zajlott.
A repülőgépet négy, egyenként tíz lóerős villanymotor hajtja, melyek kétlapátos légcsavarokat hajtanak. Indításkor négy darab lítium-ionos akkumulátor hajtja, felszállás után pedig a gépen elhelyezkedő 11280 napelem cella. Repülni éjszaka is képes, ugyanis az akkumulátorok nappal feltöltődnek, így éjjel táplálhatják a motorokat.
A gép megépítését mintegy kétszáz európai vállalat támogatta. Javarészt a legkorszerűbb műanyagokból készült el a napelem cellákat is készítő Solvay konszern irányítása alatt. A gép 6,4 méter magas, 21,85 méter hosszú, szárnyfesztávolsága pedig 61,4 méter, vagyis egy Boeing 777-ével vetekszik. A napelemek közel hetven négyzetméteres felületet borítanak be, a gép felszereltsége pedig a minél könnyebb súly elérése érdekében igazán puritán. A menetkész tömege a pilótával együtt mindösszesen csak 1700 kilogramm.
Jelenleg a brüsszeli kiállításon vesz részt, majd június elején továbbrepül Párizsba, hogy az ottani repülő kiállításon vegyen részt.
A jövőben a gép jelenleg is építés alatt álló nagytestvérével szeretnék a Földet is megkerülni. Azonban ehhez a vállalkozáshoz mindenképpen pontos időjárási helyzetjelentésekre lesz szükség, hiszen a hosszan tartó borús idő, valamint az erős szél is leszállásra késztetheti a repülőgépet, ugyanis súly és sebessége viszonylag kicsi lesz.