Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Gigafejlesztések magyar léptékkel
Nagy fába vágták a fejszéjüket a Budapesti Közlekedési Központnál. Sok százmilliárdos fejlesztések kerültek a képbe, melyeket az Európai Uniós támogatások miatt már most meg kell kezdeni.

A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. üzleti tervében ugyanis hat darab, egyenként is több százmilliárd forintba kerülő projekt szerepel. A tervek szerint a kettes metrót összeköthetik a gödöllői HÉV-vel, így átszállás nélkül juthatnánk a Déli-pályaudvartól egészen Gödöllőig. A másik nagyobb projekt a hármas metró szerelvényeinek cseréjére és vonalának meghosszabbítására született, egy harmadik pedig a négyes metró vonalának meghosszabbítására.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a múlt héten a fővárosi gazdasági bizottság által elfogadott, a fővárosi közgyűlés által pedig a napokban tárgyalt fejlesztések ütemét azért kell minél hamarabb megkezdeni, hogy a rendelkezésre álló Európai Uniós forrásokat teljes egészében ki lehessen használni.

Első lépésként említette meg a vezérigazgató a gödöllői HÉV összekötési tervét a kettes metróval. A projekt önmagában is sok százmilliárd forintba kerülne, ráadásul újabb szerelvényekre is szükség volna. Az elképzelések szerint a ráckevei és csepeli HÉV-et is az Astoria megállóig vinnék, így szorosabb összeköttetéssel lehetne számolni, ami az utasok kényelmét szolgálja. Csak ezután következne a hármas metró szerelvényeinek cseréje, és a pálya meghosszabbítása.

Harmadik lépésként a négyes metró vonalának meghosszabbítását jelölték meg. A metróvonal a tervezett Bosnyák téri végállomás helyett egészen Újpalotáig nyúlna el, másik végét pedig egészen Budaörsig fúrnák meg.

A tervek nagyon hangzatosak, azonban első lépésként inkább a Budapest levegőjét szennyező, Euro 0-s buszokat kellene lecserélni, vagy valamiféle megoldást találni, hogy miként lehetne a kibocsátást csökkenteni. Ezután következhetne a BKV nyolcszázmilliárdos belső adósságának lefaragása, melyre a BKK vezetője azt mondta, hogy része a benyújtott üzleti tervnek.