A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. üzleti tervében ugyanis hat darab, egyenként is több százmilliárd forintba kerülő projekt szerepel. A tervek szerint a kettes metrót összeköthetik a gödöllői HÉV-vel, így átszállás nélkül juthatnánk a Déli-pályaudvartól egészen Gödöllőig. A másik nagyobb projekt a hármas metró szerelvényeinek cseréjére és vonalának meghosszabbítására született, egy harmadik pedig a négyes metró vonalának meghosszabbítására.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a múlt héten a fővárosi gazdasági bizottság által elfogadott, a fővárosi közgyűlés által pedig a napokban tárgyalt fejlesztések ütemét azért kell minél hamarabb megkezdeni, hogy a rendelkezésre álló Európai Uniós forrásokat teljes egészében ki lehessen használni.
Első lépésként említette meg a vezérigazgató a gödöllői HÉV összekötési tervét a kettes metróval. A projekt önmagában is sok százmilliárd forintba kerülne, ráadásul újabb szerelvényekre is szükség volna. Az elképzelések szerint a ráckevei és csepeli HÉV-et is az Astoria megállóig vinnék, így szorosabb összeköttetéssel lehetne számolni, ami az utasok kényelmét szolgálja. Csak ezután következne a hármas metró szerelvényeinek cseréje, és a pálya meghosszabbítása.
Harmadik lépésként a négyes metró vonalának meghosszabbítását jelölték meg. A metróvonal a tervezett Bosnyák téri végállomás helyett egészen Újpalotáig nyúlna el, másik végét pedig egészen Budaörsig fúrnák meg.
A tervek nagyon hangzatosak, azonban első lépésként inkább a Budapest levegőjét szennyező, Euro 0-s buszokat kellene lecserélni, vagy valamiféle megoldást találni, hogy miként lehetne a kibocsátást csökkenteni. Ezután következhetne a BKV nyolcszázmilliárdos belső adósságának lefaragása, melyre a BKK vezetője azt mondta, hogy része a benyújtott üzleti tervnek.