Az Európai Unió természetesen folyamatosan kampányol azért, hogy kontinensünkön minél több alternatív hajtású jármű közlekedjen. Három éve ötmilliárd eurót különítettek el az európai Zöld Autó Kezdeményezésre, ez az összeg pedig az iparágat támogató csomag csak kis részlete volt.
Arról természetesen nem beszélhetünk, hogy az elektromos járművek semmilyen káros anyagot nem bocsátanak ki magukból, hiszen a töltésükhöz szükséges villamos áram előállításakor is keletkezik az üvegházhatású gázból. A nemzetközi Automobil Szövetség, vagyis az FIA jelenleg nagyjából harmincötmillió egyéni tagot és hetvenegy regisztrált autós és motoros klubot tömörít össze. Ezért is szeretnék, hogy az információk, melyek az elektromos járművekkel kapcsolatosak, ne legyenek megtévesztők a fogyasztók számára.
Az európai szervezet teljes mértékben elismeri, hogy szükség van az alternatív hajtású járművekre, ám egyelőre úgy látja, hogy az autók ára jelenleg még túl magas ahhoz, hogy nagyobb arányban elterjedjenek. Ugyanis a vásárlók bizalmatlanok az újításokkal szemben, ráadásul nem tudják, hogy milyen anyagi hátrányuk, illetve előnyük származhat egy ilyen autó vásárlásakor. Éppen ezért az autógyárak is egyetértenek abban, hogy a leendő tulajdonosokat megfelelően tájékoztatni kell minden tulajdonságról és lehetőségről, nem pedig lerohanni őket.
A másik problémát a hatósági támogatási rendszer adja, hiszen egyelőre ők sem tudják eldönteni, hogy melyik fejlesztést támogassák. Így vannak ezzel a zöld szervezetek is, akik szerint a zöld autók mégsem annyira zöldek akkor, ha a hozzájuk szükséges energiát hőerőművekben állítják elő. Ráadásképp az akkumulátorok fejlesztése és gyártása is hatalmas energiamennyiséget emészt fel, amely során szintén üvegházhatású gázok szabadulnak fel. Ezt pedig a fogyasztóknak is ismerniük kell, hogy döntésükkor teljes mértékben tájékozottak legyenek.
A támogatási rendszer tehát mindenképp fejlesztésre szorul, első lépésként el kell dönteni, melyik irányvonalat preferálják. Ezután az infrastrukturális fejlesztéseket kell egységesíteni, hiszen Európában egyelőre még mindig nincs szabványos töltőcsatlakozó. Ha ezekkel megvagyunk, akkor már csak a fogyasztókat kell tájékoztatni, hogy tisztán lássanak az elektromos járművek ügyében. Csak így lehetséges csökkenteni az olajfüggőségi rátát, hiszen jelenleg a világ közlekedésének kilencvenhat százaléka függ a kőolajtól.