Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
FT-86, azaz kilinccsel előre!
A hátsókerék hajtásért rajongók kedvéért említést kell tennünk az utóbbi idők talán legszebb koncepciójáról, a Toyota FT-86-ról. Amíg két évvel ezelőtt még csak a tervek közt szerepelt a gyártás, addig ma már biztosan tudjuk, hogy lesz belőle utcai változat.

Már félig meddig hivatalossá vált, hogy a japán cég piacra dobja legújabb modelljét, az FT-86-ot. A kémfotók tanulsága szerint már tesztelik a járművet, sőt, valakinek sikerült levideóznia a tesztet. A Subaruval közösen fejlesztett jármű a drifterek egyik kedvenc típusa lehet majd.

A jármű kétféle változatban lesz megvásárolható. Az egyik a szívó-, a másik a turbómotorral szerelt négykerekű lesz, ám mindkettő a Subaru Impreza padlólemezére épül majd. A technika is nagyrészt a csillagos márkát idézi, hiszen a motorja is a már jól bevált, kétliteres boxer. A Toyota újfajta, D4-S nevezetű befecskendező rendszert fejlesztett az aggregátra, amely közvetlen üzemanyag befecskendezést tesz lehetővé.

A motor erejét -sajnos az adatokról egyelőre nem esett szó- hatsebességes manuális, vagy szintén hatsebességes szekvenciális sebességváltómű továbbítja a hátsó kerekekhez. Az utóbbi kapcsolókarjait a kormányon helyezték el, így igazi versenyautós élményben lehet részünk. A jármű a tervek szerint kizárólag csak hátsókerék meghajtással lesz rendelhető, az összkerékhajtás opcióját nem találjuk meg a palettán. Talán a Toyota Corolla múltbéli, hatalmas népszerűségnek örvendő AE-86-os változata előtt szeretnének tisztelegni a mérnökök. A differenciálművet azért megerősítették, és önzáróvá tették, ami kifejezetten kedvez az erőcsúsztatásnak.

A szívó változaton kisebb, a turbós változaton azonban nagyobb hátsószárnyat találhatunk. Egészen pontosan akkorát, mint amekkora az utolsó kiadású Toyota Suprán helyet kapott.

A híresztelések szerint nem kizárt, hogy a kupé változat mellett egy négyajtós szedán is helyet kap majd, illetve arról is felröppent a hír, hogy egy 3,6 literes, H6-os motort is beépítenek majd a járműbe, ami hibrid hajtással lesz kombinálva.

A kocsi mind az árát, mind a felszereltségét és kategóriáját tekintve valahol a hármas BMW, valamint a VW Golf GTI szintjén helyezkedhet el. Egyelőre több információt nem sikerült megtudnunk, azonban reméljük, hogy a Frankfurti Autószalonon több mindenre fény derülhet...