Már félig meddig hivatalossá vált, hogy a japán cég piacra dobja legújabb modelljét, az FT-86-ot. A kémfotók tanulsága szerint már tesztelik a járművet, sőt, valakinek sikerült levideóznia a tesztet. A Subaruval közösen fejlesztett jármű a drifterek egyik kedvenc típusa lehet majd.
A jármű kétféle változatban lesz megvásárolható. Az egyik a szívó-, a másik a turbómotorral szerelt négykerekű lesz, ám mindkettő a Subaru Impreza padlólemezére épül majd. A technika is nagyrészt a csillagos márkát idézi, hiszen a motorja is a már jól bevált, kétliteres boxer. A Toyota újfajta, D4-S nevezetű befecskendező rendszert fejlesztett az aggregátra, amely közvetlen üzemanyag befecskendezést tesz lehetővé.
A motor erejét -sajnos az adatokról egyelőre nem esett szó- hatsebességes manuális, vagy szintén hatsebességes szekvenciális sebességváltómű továbbítja a hátsó kerekekhez. Az utóbbi kapcsolókarjait a kormányon helyezték el, így igazi versenyautós élményben lehet részünk. A jármű a tervek szerint kizárólag csak hátsókerék meghajtással lesz rendelhető, az összkerékhajtás opcióját nem találjuk meg a palettán. Talán a Toyota Corolla múltbéli, hatalmas népszerűségnek örvendő AE-86-os változata előtt szeretnének tisztelegni a mérnökök. A differenciálművet azért megerősítették, és önzáróvá tették, ami kifejezetten kedvez az erőcsúsztatásnak.
A szívó változaton kisebb, a turbós változaton azonban nagyobb hátsószárnyat találhatunk. Egészen pontosan akkorát, mint amekkora az utolsó kiadású Toyota Suprán helyet kapott.
A híresztelések szerint nem kizárt, hogy a kupé változat mellett egy négyajtós szedán is helyet kap majd, illetve arról is felröppent a hír, hogy egy 3,6 literes, H6-os motort is beépítenek majd a járműbe, ami hibrid hajtással lesz kombinálva.
A kocsi mind az árát, mind a felszereltségét és kategóriáját tekintve valahol a hármas BMW, valamint a VW Golf GTI szintjén helyezkedhet el. Egyelőre több információt nem sikerült megtudnunk, azonban reméljük, hogy a Frankfurti Autószalonon több mindenre fény derülhet...