Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nekünk új, nyugaton használt
Jönnek a használt buszok Budapestre. A Budapesti Közlekedési Központ ugyanis bejelentette, hogy tizenhárom darab, darabonként hétmillió forintba kerülő Van Hool buszt vásárol a BKV. Az alacsonypadlós járművekre először is átalakítás vár.

A fővárosi buszpark jelenleg majdnem 1400 járműből áll, melyek nagy része még a szocializmus derekából származó, békebeli Ikarus 200-as széria. Ezek azonban már lényegesen túlteljesítették a rájuk kiszabott futási időt, így gyakran meghibásodnak, az alkatrészellátásra és a javításra pedig rengeteg pénz és idő kárba vész. Arról nem is beszélve, hogy ezek a típusok nem tudják teljesíteni az akadálymentes közlekedés kritériumait.

A közlekedési vállalatnak azonban nincs elég pénze ahhoz, hogy egyszerre lecserélje a komplett járműállományát, ezért csak részletekben vásárol. Elméletileg a használt, de fiatalabb buszok vásárlása jobban megéri, mint a régi Ikarusok felújítása. Ráadásul lényegesen környezetbarátabbak a jelenleg használt típusoknál. A BKV ezzel szeretné még tovább növelni a szolgáltatása színvonalát, vagyis a magas jegyárakat kompenzálni úgy, hogy az utasok kényelmesebb közlekedését megvalósítja.

A közbeszerzési pályázatot még tavaly decemberben írták ki, melynek nyertese a Womy Equipment Supply nevezetű, Hollandiában bejegyzett társaság lett. A belga Van Hool A 300-as típusú alacsonypadlós buszok darabja több mint hatezer euróba kerül, ami a BKK szerint lényegesen alacsonyabb összeg, mint a jelenlegi buszok felújítási költsége.

Természetesen a járműveket még a budapesti összképhez át kell építeni, vagyis fényezni kell őket és a nyitható ablakfelületeket is meg kell növelni. A zárt vezetőfülkét és a klímaberendezést is utólag építik a járművekbe. Az átalakítás összegéről egyelőre nem esett szó, de bizonyára még így is jobban megéri. A járművek leghamarabb szeptember végén állhatnak forgalomba.