Az opciók tárháza széles, alap és extra készülékbiztosítás is választható, amelyekkel a felhasználó többek között megóvhatja mobilját a folyadék- és vízkároktól, a szándékos rongálástól, vagy akár attól a mindennaposnak mondható „balesettől", amely folyamán a telefon a földön landol és összetörik.
Az extra csomag esetében ezek a lehetőségek kiegészülnek lopás esetén járó kártérítéssel is. Az ügymenettel kapcsolatban mindössze annyit kell tenni, hogy az ügyfél tárcsázza a Vodafone Készülékbiztosítás kárrendezési vonalát, a 06-1-477-41-27 normál díjas telefonszámot, majd az adatok rögzítése után már fel is kereshető valamelyik márkabolt, ahol némi papírmunka után azonnal, vagy legfeljebb 15 napon belül kézhez vehető az új, a régivel megegyező vagy azonos kategóriájú készülék.
Lakossági és üzleti számlás ügyfelek egyaránt vehetik igénybe a biztosítást, feltéve, ha készüléküket a Vodafone-nál vásárolják vagy éppen vásárolták meg. Új előfizetők esetében a szerződéskötéskor, régebbi ügyfelekként szerződéshosszabbításkor van erre lehetőség, illetve az ezeket követő hatvan napon belül. S bár a biztosítás bármely üzletben megköthető, csak márkaboltokban van mód a kárrendezésre.
Aki esetleg eljátszott ennek a lehetőségnek a gondolatával, annak fontos tudnia, hogy a készülékbiztosítás nem nyújt fedezetet a telefonon tárolt adatok visszaállítására. Az AdatŐr nevezetű, ingyenes alkalmazás használatával azonban bárki könnyedén megoldhatja a telefonon tárolt adatok (telefonszámok, naptárbejegyzések stb.) óvását.