Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Új, kétüzemű fejlesztés
Brazília bioüzemanyag gyártó nagyhatalom, főleg, ami a bioetanolt illeti. Nem kell tehát azon csodálkozni, hogy az országban rengeteg etanol hajtású jármű üzemel, sőt, az ország a nyugat-európai fejlesztések tesztelési helyszíne is. Az Iveco éppen most próbálja legújabb modelljét, az etanol-dízeles Trakkert.

Az Iveco, az FPT Industrial és a Bosch közös fejlesztéséből született Trakkert nemrég mutatták be Brazília legnagyobb mezőgazdasági vásárán, az Agrishow-n. A járművet az FPT Industrial Cursor 9 elnevezésű motorja hajtja, amely etanol és gázolaj keverékével üzemeltethető, méghozzá alacsonyabb üzemanyagköltséggel.

A gépkocsit arra tervezték, hogy az etanol-gyártók és a cukornád ültetvényesek különleges feladatait teljes körűen ellássa. Az első tesztek során 4:6 arányú etanol-dízel keverékkel üzemelt, így nagymértékben hozzájárult a fosszilis üzemanyagok felhasználásának csökkentéséhez. A megoldást tehát a teljes mértékben megújuló üzemanyagban, az etanolban kell tehát keresni.

A kétüzemű gépjárművet Brazíliában fejlesztették ki, mégpedig a cukornád ültetvényeseket tömörítő szervezet, az UNICA támogatásával. A fejlesztésben nagy szerepe volt a Boschnak és az FPT Industriesnek is. A jövőben tesztek egész sorát fogják elvégezni az autón, melyben nagy segítséget nyújthat a Raízen vállalat, a Cosan és a Shell közös cége.

A jelenlegi keverési aránnyal hat százalékos üzemanyag megtakarítás érhető el, ám egyelőre még csak a fejlesztés időszakában vannak a cégek, így a jövőben magasabb arányú fogyasztáscsökkenést is elérhetnek, mégpedig úgy, hogy tovább növelik az etanol-dízel keverési arányt.

A Trakker egyébként egy 6x4-es meghajtással rendelkező jármű, amely hatvanhárom tonna megengedett össztömeggel rendelkezik, vagyis akár egy tartályos félpótkocsit is vontathat, vagy más mezőgazdasági feladatokat láthat el. Motorja közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses, 360 lóerős aggregát. Két különálló üzemanyagtartállyal rendelkezik, melyeknél az egyikbe etanolt, a másikba gázolajat tankolnak. A motor vezérléséről két különálló computer gondoskodik, egyik a gázolajat fecskendezteti az égéstérbe, másik pedig az etanol mennyiségét szabályozza, ám azt a szívócsőbe spriccelik, nem közvetlenül a hengerbe.