Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Alternatíva a tömegközlekedésben
Hazánk útjain közlekedő autóbuszok túlnyomó többsége dízelüzemű, ám Szegeden már gázüzemű buszokat is használnak. A NABI autóbuszgyár már keresi a lehetőséget, hogy miként lehetne itthon is elterjeszteni a gázhajtású buszokat.

A NABI már évek óta gyárt gázzal működő buszokat az Amerikai Egyesült Államok piacára, méghozzá elég nagy sikerrel. A gyártó hazánkban is szívesen alkalmazná a mérnöki tudását annak érdekében, hogy elterjedjenek a gáz hajtotta járművek a tömegközlekedésben. A gyártó úgy gondolja, hogy a hulladéklerakókban felszabaduló depóniagázt mindenképpen hasznosítani kellene.

A cég mérnökei úgy vélik, hogy a budapesti, valamint a környékbeli hulladéklerakókban és feldolgozó üzemekben hatalmas mennyiségű depóniagáz keletkezik, melyet mindenképpen érdemes kiaknázni. Számításaik szerint a közlekedésbe bevonható metántartalom hétmillió liter gázolajat válthatna ki, azaz tizenhárommillió buszkilométer megtételét tenné lehetővé, és 180 darab autóbusz egy éves közlekedését oldaná meg.

Ez a megújuló energiaforrás képes az ország teljes közlekedési energiafelhasználásának az 1,3 százalékát kiszolgálni, vagyis tökéletes részmegoldás lehet az Európai Unió 2020-ra kiírt célkitűzéseinek teljesítésére. A gázzal való meghajtás ugyanis jelentősen csökkenti a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét, emellett pedig szintén csökkennek a nitrogén-oxidok mennyiségei, valamint a szilárd részecske kibocsátás is.

A jelenleg négyszáz főt foglalkoztató NABI Budapesten és Kaposváron működteti karosszériagyártó és összeszerelő üzemét, és az elmúlt másfél évtizedben mintegy négyezer autóbuszt készített, melyek túlnyomó többségét az amerikai kontinensen használják. Az ez idáig elkészült buszok negyvenhárom százaléka gázüzemű.

Hazánkban egyelőre csak Szegeden teljesítenek szolgálatot gázhajtású tömegközlekedési eszközök. Külföldön azonban sokkal népszerűbbek ezek a járművek, hiszen Spanyolországban, Svédországban és Görögországban is egyre nő a gázhajtású buszok száma.