Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Elektromos autóbusz a miskolci utakon
Magyarország megújuló energiaforrás kihasználása a közlekedésben egyelőre elenyésző, ám ezt a részarányt 2020-ig kötelezően meg kell növelni. Miskolcon már tesztelik is az elektromos hajtású autóbuszt.


A borsodi város önkormányzatának kizárólagos tulajdonában lévő tömegközlekedési vállalat, azaz a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. tesztelés céljából kölcsönkapott egy cseh gyártmányú, SOR EBN 10,5 City típusú tisztán elektromos meghajtással közlekedő autóbuszt.

Az akkumulátorokkal üzemelő tömegközlekedési eszköz Szlovákiából érkezett hazánkba, és bár nem állt menetrend szerinti forgalomba, a város vezetősége mégis rengeteg tapasztalattal gazdagodhatott. A tesztelés célja tehát az ismeretek bővítése volt, valamint az, hogy megvizsgálják, miként viselkedik egy ilyen jármű a forgalomban, és hogyan változna a menetrend a jármű hadrendbe állításakor.

Az MVK célja, hogy egyéb tapasztalatokat gyűjtsön az alternatív hajtású tömegközlekedési járművekről, hiszen kiemelkedően fontosnak tartják, hogy 2030-ig a jelenlegi tömegközlekedésben részt vevő járműállomány fele már alternatív hajtásmóddal rendelkezzen, 2050-re pedig szeretnék azt elérni, hogy a jelenleg még állományban lévő összes, hagyományos üzemanyaggal hajtott járművet teljesen kiiktassák a rendszerből.

A SOR EBN 10,5 City autóbusz Csehországban készül, és nyolcvanöt utas befogadására képes. A járművön található ülőhelyek száma ugyan csak tizenkilenc, ám a szellős elrendezés miatt igazán kényelmessé válik a vele történő közlekedés. A fel- és leszállást három darab ajtó könnyíti meg, így a tömegközlekedésben kiválóan alkalmazhatóvá válik.

A több mint tíz méter hosszú buszt egy teljesen új fejlesztésű, 120 kW-os elektromos motor hajtja, melyet vízzel hűtenek, a felszabaduló hőt pedig a busz fűtésére használják fel. A jármű motorját egy száznyolcvan cellás, 300 Ah-s akkumulátorcsomag szolgálja ki, amely a rengeteg elektronikával maximális védelmet élvez a teljes kimerülés, a túltöltés, valamint a melegedés ellen. Az egyetlen töltéssel megtehető útszakasz hossza használattól függ, átlagosan 110 kilométert lehet vele megtenni, ám a hatótávolság akár 160 kilométerre is kitolható. Az akkumulátorok feltöltése normál módban 32 A-rel történik, ekkor a teljes feltöltés nyolc órát vesz igénybe. 250 A-es gyorstöltéssel viszont a töltési idő egy órára is lecsökkenthető.