Az öt magyar csapatból egy otthon maradt, ugyanis egy szerencsétlen motorhiba miatt nem tudtak elindulni a megmérettetésen, ezért lemondták a részvételt. A pécsi Team Orca három nap kemény munka után sikeresen nekivághatott a futamnak, mégpedig a vetélytársuktól kölcsönkapott erőforrással.
A németországi Lausitzban, az EuroSpeedway pályán megrendezett versenyen, mindhárom napon esős, borús idő volt a jellemző, így a győri Szent István Egyetem SZEnergy Team csapata a szombati első napon ugyan az elsők közt mehetett ki a pályára, ám a borult idő miatt az UrbanConcept elnevezésű, napelemes járművük nem tudott értékelhető távolságot megtenni. Ebben a kategóriában egyedül egy németországi csapat volt képes eredményt felmutatni.
A különlegességek közé tartozott a kecskeméti Kandó-Electric középiskolás csapat teljesítménye, ugyanis ők csak a tapasztalatszerzés céljából indultak a versenyen, ám a prototípus Plug-in kategória összetett hatodik helyezettjei lettek 371 km/kW futásteljesítménnyel.
A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata új magyar rekordot ért el már az első versenynapon, ugyanis egyetlen liter benzinnel sikerült megtenniük 2277 kilométert, ám később egy szerencsétlen balesetsorozatba keveredtek, így hátrébb csúsztak a ranglétrán. A verseny végén a legjobb magyar eredménnyel a Benzines Prototípus kategóriában negyedikként zártak, az összetettben pedig ötödikek lettek.
A csapatok nem csak a mérnöki tudásukkal szerezhettek díjakat, hiszen a szervezőknek és bíráknak, valamint a szponzoroknak is fontos volt a pályán kívüli megmérettetés is. Így egyéb kategóriákban, mint például a legjobb kommunikációs tevékenység, a legjobb dizájn, valamint a legösszetartóbb csapat is el lehetett érni eredményeket. Az SKF Dizájn-díjat a Kecskeméti Főiskola csapata nyerte el a Prototípus kategóriában, ám a SZEnergy csapat sem távozott üres kézzel a helyszínről, hiszen ők vehették át a legkitartóbb csapatnak járó különdíjat is, ugyanis éjjel nappal dolgoztak három napon keresztül, hogy járművük részt tudjon venni a versenyen.