A japán, boxermotorjairól híres autógyártó cég anyagi gondokkal küszködött a meglehetősen gyatra eladási számok miatt, ám a szigetország mérnökei sosem adják fel, és megpróbálnak olyat alkotni, ami megállja a helyét az európai piacokon.
Elsődleges célpontként a szintén jobbkormányos változatokat használó Angliát jelölték meg. Az Egyesült Királyság polgárai mindjárt két kocsi közül is válogathatnak; az egyik az XV, a másik pedig az FT-86. A két modell egyébként teljesen más kategóriában indul. Az XV egy magasított, már-már terepjárói vénával megáldott jármű, amely kihasználhatóságát tekintve hasonlít elődjére, a Tribecára. Az FT-86-ról már cikkeztünk korábban, igazából ez a Toyota vérvonal egyik szülöttje, azonban rengeteg Subaru fejlesztés található benne.
Az XV a SUV/Crossover kategóriában száll majd harcba az olyan vetélytársaival, mint a Ford Kuga, vagy a Nissan Quashqai. Az autó egyébként Subarus orrésszel készült és 1,6 vagy 2 literes, benzines motorokkal lesz kapható. A dízelt sem hagyták ki a sorból, így aki olajkályhára vágyik, annak be kell érnie egy szintén kétliteres erőforrással. Természetesen négykerék-meghajtással kerül piacra, és a tervek szerint kétezer darabot szeretnének egy év alatt értékesíteni belőle az Egyesült Királyságban egyetlen év alatt. Ezzel szemben az FT-86-ból a kitűzött időszak alatt mindösszesen ötszáz darabot kívánnak eladni, ami nem is igazán érthető, hiszen ez a jármű az egyetlen, hátsókerék meghajtású modell a palettán, így valószínűleg nagy népszerűségnek örvend majd a fiatalabb korosztály körében.
A Subaru angliai képviseletének igazgatója elmondta, hogy a kilencvenes évek elején sikerült az STI változatból háromezer darabot is eladni egyetlen év alatt, így nagyon reménykedik benne, hogy az induló típusok legalább ekkora sikerre számíthatnak, hiszen teljesen új irányvonalat képviselnek.