Az Európai Unió által támogatott ASSET-Road projekt együttesen tesz a közlekedésbiztonságért, valamint az infrastruktúra és a környezet védelméért. Az eredményeket már Németországban és Finnországban is tapasztalhatták, hiszen automata eszközöket és tesztállomásokat telepítettek az autópályák mentén, melyek automatikusan végzik el az áthaladó járművek sebességmérését, beazonosítását, valamint súlymérését és műszaki vizsgálatát.
Az infrastruktúra védelméhez, valamint a jobb közlekedésbiztonság kialakulásához a legkorszerűbb kutatási eredmények gyakorlatba való beültetését megvalósító projektekre van szükség az ország több területén. A túlsúlyos járművek ugyanis mind baleseti, mind útburkolat rongálási szempontból problémát okoznak, ezért minél előbb cselekedni kell az ügy érdekében. Így tehát érthető, hogy minél hamarabb meg kell vizsgálni a rendszer Magyarországon történő alkalmazásának lehetőségét.
Hazánk jelenleg több mint harmincezer kilométeres úthálózattal rendelkezik, melynek kevesebb, mint egyötöde esik a jó, vagy éppen a megfelelő minősítést kapott kategóriába. Természetesen az újonnan épített autópálya hálózatoknál lényegesen jobb a helyzet, ám a fő és mellék útvonalak nagytöbbségén azonnali cselekvésre van szükség. Az úthálózat védelem éppen a környezeti ártalmak (árvizek, belvizek és hőmérsékletváltozások), a nehézgépjárművek terelése és a közutak alulfinanszírozottságának megszüntetése mellett a közlekedésbiztonságra is összpontosít.
Jelenleg az utakon közlekedő nehézgépjármű állomány majdnem egytized túlsúllyal közlekedik, ám ez a szám csak a mérésekkel alátámasztott adat, nem pedig a valós, tényleges érték. A szakértők úgy vélik, hogy fokozottabb ellenőrzésekkel az útburkolatban okozott kár, valamint a balesetek száma jelentősen csökkenthető, a kiszabott bírságok adta bevételek pedig növelhetők.
A probléma megoldásában nagy segítséget jelenthet az ASSET-projektben javasolt, többfunkciós mérőállomások telepítése is. Ezeket elsősorban a forgalmasabb főútvonalakon, vagyis az M0, M1, és M3-as autópályákon kell elhelyezni, illetve az olyan dunai, illetve tiszai átkelőhelyeken, melyek megkerülhetetlen az átmenő forgalom szempontjából.