Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mindent az utak megóvásáért és a közlekedésbiztonságért
A Korszerű közlekedésbiztonsági és infrastruktúra védelmi rendszerek elnevezésű konferencián rengeteg résztvevőt köszönthetett Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár. A találkozó fő témája az ASSET-Road projekt volt.

Az Európai Unió által támogatott ASSET-Road projekt együttesen tesz a közlekedésbiztonságért, valamint az infrastruktúra és a környezet védelméért. Az eredményeket már Németországban és Finnországban is tapasztalhatták, hiszen automata eszközöket és tesztállomásokat telepítettek az autópályák mentén, melyek automatikusan végzik el az áthaladó járművek sebességmérését, beazonosítását, valamint súlymérését és műszaki vizsgálatát.

Az infrastruktúra védelméhez, valamint a jobb közlekedésbiztonság kialakulásához a legkorszerűbb kutatási eredmények gyakorlatba való beültetését megvalósító projektekre van szükség az ország több területén. A túlsúlyos járművek ugyanis mind baleseti, mind útburkolat rongálási szempontból problémát okoznak, ezért minél előbb cselekedni kell az ügy érdekében. Így tehát érthető, hogy minél hamarabb meg kell vizsgálni a rendszer Magyarországon történő alkalmazásának lehetőségét.

Hazánk jelenleg több mint harmincezer kilométeres úthálózattal rendelkezik, melynek kevesebb, mint egyötöde esik a jó, vagy éppen a megfelelő minősítést kapott kategóriába. Természetesen az újonnan épített autópálya hálózatoknál lényegesen jobb a helyzet, ám a fő és mellék útvonalak nagytöbbségén azonnali cselekvésre van szükség. Az úthálózat védelem éppen a környezeti ártalmak (árvizek, belvizek és hőmérsékletváltozások), a nehézgépjárművek terelése és a közutak alulfinanszírozottságának megszüntetése mellett a közlekedésbiztonságra is összpontosít.

Jelenleg az utakon közlekedő nehézgépjármű állomány majdnem egytized túlsúllyal közlekedik, ám ez a szám csak a mérésekkel alátámasztott adat, nem pedig a valós, tényleges érték. A szakértők úgy vélik, hogy fokozottabb ellenőrzésekkel az útburkolatban okozott kár, valamint a balesetek száma jelentősen csökkenthető, a kiszabott bírságok adta bevételek pedig növelhetők.

A probléma megoldásában nagy segítséget jelenthet az ASSET-projektben javasolt, többfunkciós mérőállomások telepítése is. Ezeket elsősorban a forgalmasabb főútvonalakon, vagyis az M0, M1, és M3-as autópályákon kell elhelyezni, illetve az olyan dunai, illetve tiszai átkelőhelyeken, melyek megkerülhetetlen az átmenő forgalom szempontjából.