Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Érvek és ellenérvek
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tervei közt szerepel több új buszsáv létesítése Budapesten. Ezzel azonban sokak szerint nem csak jót tesznek a városiakkal, hanem rosszat is, hiszen a nem tömegközlekedéssel utazók sínylik meg az intézkedéseket.

Azt mondhatnánk, hogy nem baj, hiszen a levegő tisztasága mindannyiunk érdeke, ezért nagyobb szükségünk van a tömegközlekedési járművekre, mint valaha. Lényeges károsanyag-kibocsátás csökkenést lehetne regisztrálni, ha a többség közösségi járművel utazna.

Nemrégiben nyitották meg a Budaörsi úton az új buszsávot, így a BKV járművei, illetve a motorosok gyorsabban közlekedhetnek. Ezt természetesen csak az állíthatja, aki még nem utazott azon a vonalon. Ugyanis a levegő minősége egyáltalán nem javult, sőt talán még rosszabbá vált a kialakult dugók miatt. Egyes napokon akár tíz kilométeres sorban kígyózott a kocsik áradata, hiszen a két sávból már csak egyet használhatnak az autósok. A buszsávok végén pedig a buszok sem képesek haladni a személyautóktól, így a menetidő nem is igazán rövidült.

Arról pedig még nem is tettünk említést, hogy a BKV járművei jelenleg siralmas állapotban vannak, a buszok többsége jobban füstöl, mint száz autó együttvéve. Érthető, hogy a város vezetése és a polgárok is tisztább levegőt szeretnének, ám ezt így nem lehet elérni. Elsősorban az embereket kell meggyőzni arról, hogy átüljenek a kényelmes, tiszta, gyors és klimatizált tömegközlekedési járművekre, melyekkel olcsóbb utazni, mint gépkocsival. Sajnos az imént felsorolt feltételek egyike sem teljesül túlnyomó részben, így nem véletlen, hogy inkább autóval indulnak útnak az emberek.

Hogy teljes legyen az öröm, a Levegő Munkacsoport, a fiókokban porosodó, buszsávokra vonatkozó terveit most elővette a Fővárosi Önkormányzat, és a jövőben még rengeteg buszsáv kialakítását tervezi a fővárosban.

A tömegközlekedés korszerűsítése tehát a legfontosabb feladata volna az összes olyan szervezetnek, amely nem akar több kocsit látni Budapest utcáin. A buszsávok sokszor nem megfelelően vannak kialakítva, így nem csoda, ha dugók keletkeznek. Apropó dugók. Sokak szerint a nemrégiben kialakult lezárások semmiféle galibát nem okoztak a főváros közlekedésében, semmivel sincs nagyobb dugó, mint azelőtt volt. Ez azért nem teljesen fedi a valóságot, minden kiderül, ha egy kis közvélemény kutatást végzünk a városban közlekedők közt.

Egy szó, mint száz, a város útjain nem lesz rend addig, míg ésszerűen nem sikerül megoldani a fennálló problémákat. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha a járművezetőket is megkérdezik, hogy mi szükséges ahhoz, hogy tömegközlekedésre váltsanak...